3 854 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Konsistens på fog.
Hej!
Fogen mellan vägg och golv i mitt badrum har spruckit på ett par stället och jag tänkte åtgärda det idag. Skall börja med att kratsa bort den gamla fogen och därefter applicera ny. Min fråga innan jag påbörjar arbetet är vilken konsistens fogen skall hålla. Skall den vara tjock eller rinnig, eller mittemellan? Det finns mått angivna på paketet men jag har dessvärre ingen våg hemma...Finns det något annat som man skall tänka på?
Tack på förhand!
Fogen mellan vägg och golv i mitt badrum har spruckit på ett par stället och jag tänkte åtgärda det idag. Skall börja med att kratsa bort den gamla fogen och därefter applicera ny. Min fråga innan jag påbörjar arbetet är vilken konsistens fogen skall hålla. Skall den vara tjock eller rinnig, eller mittemellan? Det finns mått angivna på paketet men jag har dessvärre ingen våg hemma...Finns det något annat som man skall tänka på?
Tack på förhand!
Skall jag köra mjukfog (Silikon?) ovanpå den gamla fogen, eller skall denna tas bort först? Anledningen till att jag tänkte köra ny fog är att jag fick rådet här på Byggahus om det. Dom håller på och spränger i krokarna för en ny tunnebanestation och jag misstänker att det är det som fått fogen att spricka från början då det kanske har satt huset i rörelse. Är det något annat som man skall tänka på när man använder mjukfog mellan golv och vägg?
Klicka här för att svara