ullberg
Jag fick nyligen en fråga från en lite äldre släkting som är på jakt efter ett sätt att göra mobilen till en konferenstelefon, den inbyggda högtalarfunktionen är inte tillräcklig.

Det går ju att hitta sådana produkter, men alla jag hittar kopplar ihop med telefonen via bluetooth, vilket jag inte vill (finns många anledningar till detta), utan jag vill istället använda 3,5mm kontakten eller dockkontakten (en iPhone 30-pin). Tror inte mobiliteten är så viktig, tänk en fast telefon att docka mobilen i, dock via sladd, inte trådlöst.

en sån här vore toppen (luren är dock inte nödvändig), men som jag förstår det laddar den bara via dock, själva samtalet går via BT.

49321__M42WorQG5v_aKhBfOuiwFYIn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som har några tips på en sådan produkt? Priset är inte oviktigt men det får kosta lite om det också är bra, något eller några tusen ska nog vara ok.

Tack på förhand

/U

Om jag inte minns fel har Logitech P710e en ingång för ljud via hörlursutgången, du vet headsetfunktionen i mobilen. Denna produkt är för övrigt riktigt bra som konferensrums-påhäng till mobiler i allmänhet, men tanken är att man använder Bluetoothi första hand.

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
Kanske en Jabra Speak 510? Den har 3,5mm-ingång.

Jag kör en Jabra Speak 410 till datorn på jobbet och den är jättebra. Nu när jag tittar ser jag att den också har en 3,5mm ingång, jag har dock aldrig använt den.

Redigerat:
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
ullberg
Tack för tipset, om jag fattar specen rätt är det dock en headsetutgång, inte ingång. Ska se om jag får klarhet i den frågan.

/U

EDIT: mitt svar var till JohanG...

ullberg skrev:
Tack för tipset, om jag fattar specen rätt är det dock en headsetutgång, inte ingång. ...
Skall testa på jobbet i morgon. En headsetutgång låter i mina öron (hihi!) som hörlursutgång kombinerad med en mikrofoningång. :)

ullberg
pelpet skrev:
Kanske en Jabra Speak 510? Den har 3,5mm-ingång.

Jag kör en Jabra Speak 410 till datorn på jobbet och den är jättebra. Nu när jag tittar ser jag att den också har en 3,5mm ingång, jag har dock aldrig använt den.
När det gäller denna tycker jag specen säger att den går att ansluta via 3,5mm, men när man läser manualen verkar även detta vara en möjlighet att ansluta ett headset för att göra samtalet "privat". börjar undra om det är jag som inte kan läsa manualer...

/U

ullberg
JFrisk skrev:
Jag tror flera av Konfitel-varianterna har möjlighet att koppla in ljudet via extern kabel:
[länk]
[länk]
Ja, det verkar som att dessa ska funka, och det är sådana (fast äldre) vi kör på jobbet också, bra prylar. Kanske lite i överkant när det gäller priset, men jag får lägga fram förslaget i alla fall. Tack!

ullberg
Johan Gunverth skrev:
Skall testa på jobbet i morgon. En headsetutgång låter i mina öron (hihi!) som hörlursutgång kombinerad med en mikrofoningång. :)
Hann du kolla hur det var med detta? vore supersnällt om du hade möjlighet.

/U

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.