Hej!
Har precis byggt en carport på närmare 70 kvadrat, nästa steg är bara att bygga ett innertak, hade tänkt mig glest skruvad 22x120 (om ingen har något bättre förslag). Iallafall så var en bekant förbi och tipsade om att jag förmodligen var tvungen att lägga någon sorts plast mellan yttertak och innertak för det skulle annars bli väldigt mycket kondens som sedan regnade ner på både bilar och innertaket.
Ni som har liknande upplägg, är kondensvatten som droppar något bekymmer, eller är utrymmet nog luftigt för att det inte ska bli något problem?
Ovanpå taket kommer det även till våren att byggas soldäck som täcker hela takytan, det kanske påverkar kondensrisken då plåttaket inte blir lika varmt.
Bifogar 2 bilder, bara för att...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder