Hej,
Anticimex gjorde i veckan en RF-mätning av betonggolvet i vårt bergvärmerum. De uppmätte förhöjd fukthalt i golvet vid värmepannan, ca 1 meter i diameter. Enligt Anticimex kan det bero på läckage i kallvattenledningen in i huset men mer troligt att det bildats kondens på rören sommartid som rinner ner genom mattan vid skarvarna och till betongplattan. (Se bild)

Någon som har erfarenhet av detta problem i enplanshus från 70-talet och vad kan man göra åt det?

Hälsning Jörgen

Åtvidabergshus byggt 1979, platta på mark, enplanshus, vattenburen värme.

Bild?
Är inte detta en klassisk oisolerad platta som är konstant fuktig ?

IMG_3842[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej
Hur är det mätt?
För att mäta fukthalt ska det borras, pluggas och sedan mäta några dagar senare.
Jag gissar på att er platta är oisolerad och då kommer den alltid att vara fuktig.
En plastmatta gör det inte bättre.
Sök lite i forumet efter den enorma kvalitet Anticimex levererar så kommer du snart att anlita någon annan....
Fredrik

Tack för svar Fredrik Å MEN finns det någon som har erfarenhet av eller om hur jag kan gå tillväga för att minska kondensen på främst in-anslutningensröret sommarhalvåret?

Nikki skrev:
Tack för svar Fredrik Å MEN finns det någon som har erfarenhet av eller om hur jag kan gå tillväga för att minska kondensen på främst in-anslutningensröret sommarhalvåret?
Köp vanlig rörisolering och sätt runt röret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.