Erik-R
Kallt ute, varmt inne = alldeles för mycket kondens mellan mina fönsterrutor i vårt 70-tals fritidshus. Vad är bäst att göra? Det är ”koppladefönster” (heter det tror jag). Så man kan öppna upp emellan de två rutorna. Vad kan man täta med, det är ju inte plats för en vanlig isoleringslist! Eller finns det kanske någon tunn isolering man kan få plats med mellan fönsterbågarna?
 
silikon omega 5mm list blir typ 1mm i klämt tillstånd brukar alltid funka om det är en tunn springa, dock brukar det inte vara problemet utan att det är 1mm på vissa ställer och 4-5 på andra som gör att du får in varmluft mellan glasen.

Hoppas du hittar en produkt som passar, alternativt får du ta olika lister för hur stor glipa du har.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.