mr.Ola mr.Ola skrev:
Såga eller fräs en luftspalt under eller över dörren. De frånluftsfläktar som suger ut luft på övriga platser i huset skapar ju ett undertryck som kommer att sträva efter att suga in luft någonstans. Om det är öppna luftvägar till sovrummet så kommer luft att börja komma in i ventilen i sovrummet och sedan sakta färdas mot frånluftsfläkten genom diverse luftspalter och öppna dörrar
Klockrent, låter ju logiskt :)

Nästa problem ;) frånluftsfläkten som sitter i tvättstugan är helt ny, men låter ju en aning. Borde ju kunna montera den på vinden istället. Dock så blir det ju rätt kallt på vinden, så den är väl säkert inte byggd för att sitta där uppe. Hur kan man göra då tror ni? Isolera fläkten?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.