Nu när det regnar som f-n här igen så droppar det vatten ner på spisen från vår fläkt...kan omöjligt vara regn, någon mer med problem med kondens? Vad göra?
 
Högst troligt är det regn som slår in i ventilationsröret till fläkten. Har du kollat hur takhuven på ventilationröret är konstruerad? Kan ju vara så att det slår in regn i den vid sidvind etc.
 
Kondens verkar ju otroligt om ni inte haft problem under vintern. Ab-cd:s förklaring verkar mer trolig...
 
Håller med... Fel årstid. Men regn & vind... Vattnets vägar är som vår herre outgrundliga..
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.