Nu när det regnar som f-n här igen så droppar det vatten ner på spisen från vår fläkt...kan omöjligt vara regn, någon mer med problem med kondens? Vad göra?
Högst troligt är det regn som slår in i ventilationsröret till fläkten. Har du kollat hur takhuven på ventilationröret är konstruerad? Kan ju vara så att det slår in regn i den vid sidvind etc.