Hej!

Det kommer många vattendroppar på övre nischen i badrumsfönstret när det regnar. Vet inte vad dropparna kommer ifrån. Delarna ovanför och nedanför övre nischen är torra. (se gärna bilden) Vad beror det på ?

Tacktack!;)

Hälsningar,
Jerry

• Vattendroppar på nischen i ett badrumsfönster, omgivet av torra delar markerade "Torr".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Nog bättre med foto från utsidan?

Hej!

Jag har lagt till två extra bilder.

Hälsningar,
Jerry

• Hörn av ett hus vid skymningen, fokus på skarven mellan en tegelvägg och ett fönster med vattendroppar.
    Skapa konto
  • Ett fönster på en grå vägg i skymningen med upplyst interiör och regndroppar på rutan.
    Skapa konto
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Nog bättre med foto från utsidan?
Hej!

Tack för svaret! Jag har lagt till några extra bilder. Hoppas att de kan förklara.

Hälsningar,
Jerry

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Rickard.
Kommer det bara när det regnar så är det rätt uppenbart vad det är. Troligtvis rinner det vatten i väggen som på hittar ut vid fönstret.

Uppstår det endast efter ni duschat eller fukthalten är hög i badrummet?
Tänkte om det är kondens som orsakar vattendropparna?
Finns det någon ventilation i badrummet som tar bort fukten?

Tackar! det verkar som om det händer endast när det regnar. Så det borde vara läckage någonstans?. Ska jag be någon rörmokare elle snickare att titta på det?

Rickard.
Ja helt uppenbart. Är det en villa så bör du genast kontrollera taket och dess olika delar. Försäkringsbolag kan vara en bra början.

Sitter ju nära ett stuprör, så kan det vara stopp i röret eller rännan och svämma över in bakom teglet ?
Kanske bra att kolla upp det och efter ev. rensning, spruta vatten på takpannorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.