H
är det ditt hus eller bostadsrätt skulle jag sä
C cpalm skrev:
Instämmer. Det är uppenbarligen inte sådär man "ska" montera ihop det. Det U-formade röret är själva vattenlåset och skall vara vänt åt andra hållet. Sen ser anslutningen av diskmaskinsavloppet ut att hänga på trekvart också.
det stämmer vattenlåset är upp och ner

Krilleman
slacker slacker skrev:
:crysmile: Gillar er Wonderbaum!
Står fortfarande fast i mitt yttrande - Vänder man på låset står det vatten i EN skarv och inte över TRE samt att skarvarna blir mer rätt i flödesriktning.
Kanske någon fler på forat kan kommentera eller dementera? @krilleman_215 - VVS kungen personifierad! Vad tycker du? ;)

Med det sagt så fungerar ju er lösning och det var inte er ursprungliga fundering.
Dom svarta packningarna är lite av ett gissel och det gäller verkligen att dom hamnar rätt.
Ja se där, det tänkte jag inte på!
Prylarna sitter upp och ner. Någon har inte lyckats med installationen av vattenlåset.

Kikar man på modellen på muttrarna så verkar det vara olika. Någon som plockat ihop ett vattenlås efter kajsa varg principen?

Har du mer 40mm rör så kan du göra såhär:
(Bilden blev lite plottrig, men dom röda strecken symboliserar ett nytt längre 40mm rör)

Felinstallerat vattenlås under diskho med rör och muttrar, röda streck markerar förslag på nytt rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Okej. Tack alla. Kollar in bilden ovan @slacker och får köpa in vad som behövs.

Krilleman
Du behöver ju inte köpa något om du har en snutt 40mm rör liggandes.

Om du vrider vattenlåset 180º likt min eminenta CAD-ritning ovan så kommer inte den packningen att läcka längre, i det läget den hamnar då tätar den endast mot odör.

• Gilla
kulle
  • Laddar…
H
Krilleman krilleman_215 skrev:
Du behöver ju inte köpa något om du har en snutt 40mm rör liggandes.

Om du vrider vattenlåset 180º likt min eminenta CAD-ritning ovan så kommer inte den packningen att läcka längre, i det läget den hamnar då tätar den endast mot odör.
haha. snygg cad ritning :rofl::)

fast om det inte läcker nåt så kan du bara låta det vara också. Funktionen blir ju densamma även om det nu står vatten i flera skarvar. Men läcker det inte så....

Jo det är ju så det är. Läcker lite titt som tätt.

henke_benke skrev:
haha. snygg cad ritning :rofl::)
Har faktiskt 1 m

Krilleman
NoRoots NoRoots skrev:
Har faktiskt 1 m
Då så, slå runt delarna! :geek:

• Gilla
NoRoots
  • Laddar…
Krilleman
Hur gick det?!

• Gilla
slacker
  • Laddar…
Krilleman krilleman_215 skrev:
Hur gick det?!
Har tätat men i morgon, ledig dag, skall jag försöka mig på att vända låset. Laddar upp bild på resultat för bedömning.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.