Vilket håll skall den konade packningen läggas. Med den "tjocka delen" innerst eller den "avkonade delen" innerst i gängornaVisa bilaga 255968 Visa bilaga 255968 ?
Tack! Bilden först är en bild innan bytet. Insåg själv att de som bytt använt ett för kort rör samt att det sjunkit. Har satt in ett längre och även bytt den lila bussningen till en ny svart. Men det läcker lite från ringen och jag misstänker att nya packningen sitter fel. Bild efter byte.krilleman_215 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det bara jag som tycker att hela vattenlåset är åt fel håll - Dvs, fel ände i fel ände.
Vänder man på det hela så står det vatten över en skarv och inte tre samt att flödet blir åt "rätt håll" i majoriteten av skarvarna...
Edit - Googlade en snabb bild på typ hur jag menar:
Vänder man på det hela så står det vatten över en skarv och inte tre samt att flödet blir åt "rätt håll" i majoriteten av skarvarna...
Edit - Googlade en snabb bild på typ hur jag menar:
Intressant! Som sagt, är inte rörmokare, normalt praktisk och har inte byggt detta. Min sambo säger att det är någon som fixat efter ett läckage....slacker skrev:
Men du hänger med hur jag tänker? I ert nuvarande fall så ligger det alltid vatten över tre skarvar = Vattenlåset. Vänder ni på det kommer det att stå vatten över EN skarv och flödesriktningen på skarvarna blir mer rätt som på sikt minskar antalet "stopp" och '"rensningar" och skit som byggs upp kring dessa skarvar.
Kanske inte helt med. Här är en bild på hela kopplingen.slacker skrev:
Men du hänger med hur jag tänker? I ert nuvarande fall så ligger det alltid vatten över tre skarvar = Vattenlåset. Vänder ni på det kommer det att stå vatten över EN skarv och flödesriktningen på skarvarna blir mer rätt som på sikt minskar antalet "stopp" och '"rensningar" och skit som byggs upp kring dessa skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Står fortfarande fast i mitt yttrande - Vänder man på låset står det vatten i EN skarv och inte över TRE samt att skarvarna blir mer rätt i flödesriktning.
Kanske någon fler på forat kan kommentera eller dementera? @krilleman_215 - VVS kungen personifierad! Vad tycker du?
Med det sagt så fungerar ju er lösning och det var inte er ursprungliga fundering.
Dom svarta packningarna är lite av ett gissel och det gäller verkligen att dom hamnar rätt.
Produkter som diskuteras: "torrboll"
Torrbollen Home Series 3
Effektiv fuktslukare
199 kr inkl moms
Läs mer