Min kompressor slutade igår att ladda upp mer än två bar. Spikpistolen pyser bara till när jag trycker för att skjuta i en liten spik. Det skumma är att det inte pyser nånstans i nån del. Klart jag kan byta typ regulatorn den kostar ju knappt nåt, fast hur vet jag om det är den eller vad annat sim är trasigt??
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Stannar den vid 2 bar, eller fortsätter den gå oavbrutet men når aldrig över 2 bar?
Den har väl gett upp på nåt vis. Otät ventil tex.
Inte slitna kolvringar. På tanken finns en sk. avlastningsventil, oftast kombinerad med backventil, detta för att kompressorn inte ska kunna starta med mottryck, denna brukar kunna jäklas. Demontera den, den kan vara full med skit, eller ha frusit fast, om du har kompressorn förvarad kallt och du inte har blåst ut kondensvattnet ur tanken.
Ok. Var på tanken sitter den, hur ser den ut?V vedklyv skrev:Inte slitna kolvringar. På tanken finns en sk. avlastningsventil, oftast kombinerad med backventil, detta för att kompressorn inte ska kunna starta med mottryck, denna brukar kunna jäklas. Demontera den, den kan vara full med skit, eller ha frusit fast, om du har kompressorn förvarad kallt och du inte har blåst ut kondensvattnet ur tanken.
Är cylindertopoen under den lilla röda knappen eller under den stora röda ratten? Känner mig så jäkla dum på sånthär! Haha!V vedklyv skrev: