Byggahus.se

Kompressor?

1. C
    Medlem Nivå 1
    Hej.
    Fick en kompressor av min far, det var en KGK Attack 351.
    Jag har inte riktigt förstått det hela med alla siffror osv.
    Denna kompressor ska ha max 10 bar tryck, jag får ut 6 enligt mätarna? Jag kan inte heller justera upp den med reduceringsventilen? kan sänka trycket men inte få den över 6 bar. Då är min fråga egentligen vad är knasigt?
    Behöver jag köpa en ny kompressor :) 6 bar känns klent.
    //Crix

2. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Börja med en ny reglerventil.

• Laddar…
  3. C
    Medlem Nivå 1
    Jo tack ska forska lite i det, men tog bort svarta kåpan och justerade 13mm skruven 1 varv då gick den upp i nästan 7bar... SÅ det är bara den som spökar. Tack för hjälpen

4. Alltgår
    Medlem · Nivå 10
    Om den inte pallar jobba upp tryck så kolla kondensator och topplockspackningarna. Möjligen behövs en ny kompressor, det behövde jag..

• Laddar…
  5. S
    Medlem · Nivå 4
    Spökar vet jag inte, låter precis som det ska vara, har man kört utan regulator kan du ju ställa den där att inte ladda mer än 6bar vilket de flesta verktyg brukar vilja ha.

6. C
    Medlem Nivå 1
    Jo det spökade där, då kompressorn inte var ny, och den där tryckventilen var inställd på 6bar. Har justerat upp den till 8bar och den ger 8 bar och fyller på vid 5,5-6 så detta. Nu kan jag minska trycket vid reduceringsventilen till det tryck jag behöver.
    Packningarna är bytta och allt är check, det var så att den var inställd på 6 bar. Har