Normalt sett finns det en funktion i tryckströmbrytaren som gör delarna mellan kompressorblocket och tanken trycklösa. Detta för att kompressorn skall få starta utan mottryck. Det gör starten lite enklare. Om det finns en sådan funktion på just din kompressor vet jag inte. Det är i alla fall en bra grej att ha, eftersom den minskar slitaget på kompressorn och belastningen på elsystemet.