Byggahus.se
Jag ska införskaffa mej en kompressor som ska klara att pumpa däck till 9,5kg Och lite annat som inte kräver så mycket luft eller tryck. hur pass stor kompressor behöver jag? Fått erbjudande att köpa en ny maskin som är på 400v 10bar 500liter/minut och 270 liters tank. Pumpar 1 steg? Ska få ge 12000kr med en automatisk dränerings ventil som skulle följa med.
frågan är om denna maskin täcker mitt behov , vill inte ge jättemycket för en maskin heller då jag inte andvänder den varje dag , men är samtidigt i behov av att den ska funka och gå relativt snabbt då jag behöver den. Sen priset vet jag inte om det är bra eller dåligt ?
Tacksam för svar .
 
Det beror väl på hur stora däcken är? Är det till cyklar är det väldigt stort. Kanske på gränsen tryckmässigt också med en kompressor som ger 10 bar, om du behöver 9,5 bar, då regulatorn låter trycket gå ner någon bar innan den fyller på tanken igen. Och då kan en stor tank vara en nackdel då det tar lång tid innan kompressorn startar igen eftersom trycket sjunker så långsamt.
 
nanowire nanowire skrev:
Det beror väl på hur stora däcken är? Är det till cyklar är det väldigt stort. Kanske på gränsen tryckmässigt också med en kompressor som ger 10 bar, om du behöver 9,5 bar, då regulatorn låter trycket gå ner någon bar innan den fyller på tanken igen. Och då kan en stor tank vara en nackdel då det tar lång tid innan kompressorn startar igen eftersom trycket sjunker så långsamt.
nanowire nanowire skrev:
Det beror väl på hur stora däcken är? Är det till cyklar är det väldigt stort. Kanske på gränsen tryckmässigt också med en kompressor som ger 10 bar, om du behöver 9,5 bar, då regulatorn låter trycket gå ner någon bar innan den fyller på tanken igen. Och då kan en stor tank vara en nackdel då det tar lång tid innan kompressorn startar igen eftersom trycket sjunker så långsamt.
ja det är lastbilsdäck som ska pumpas. Kanske jag skulle skrivit med oxå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.