N Nygge72 skrev:
Ja det är en AXT 25 jag är sugen på
Är ett nummer större än min då, ( men 22;an räcker bra ) , kanske dom har ändrat beteckning, en kanonmaskin, tuggar otroligt bra, en sak bara, kvistarna ska vara riktigt torra, annars kommer dom ut som ett ledband under, barken knäcks inte

J jonaserik skrev:
Är ett nummer större än min då, ( men 22;an räcker bra ) , kanske dom har ändrat beteckning, en kanonmaskin, tuggar otroligt bra, en sak bara, kvistarna ska vara riktigt torra, annars kommer dom ut som ett ledband under, barken knäcks inte
Kikade på 22:an med, men 25 skall ju ta upp till 45mm grenar, så tror den kan passa mina behov bättre. Jasså, annars har jag läst precis tvärtom att man skall köra dem direkt vid kapning och inte låta dem torka, att den då skulle ha problem med dem.

Men du är nöjd för övrigt med denna alltså?

N Nygge72 skrev:
Men du är nöjd för övrigt med denna alltså?
Jepp otroligt nöjd med den , 45 mm grenar kapar jag och använder som tändved i pannan, det med att torka gör att dom blir spröda och flisar upp sig bra, jag fyller skottkärran med flis en gång och tuggar ett varv till, då blir det perfekta flisor har jag upptäckt, klart är det 45 mm du tänker tugga, så blir det nog för hårt för maskinen

Kom på en sak, inte fel att ha en lite kraftigare ,men tugga lite smalare än 45 mm, det är som en bil, kör du den på max hela tiden går den sönder, samma sak blir det med allt som körs/används på sin yttersta maxgräns

J jonaserik skrev:
Kom på en sak, inte fel att ha en lite kraftigare ,men tugga lite smalare än 45 mm, det är som en bil, kör du den på max hela tiden går den sönder, samma sak blir det med allt som körs/används på sin yttersta maxgräns
Är så jag tänk med. Kan vara bra med en lite starkare motor, men tror ej jag kommer tugga saker på 45mm

Då kommer den inte att dra 2500W för det är maxbelastning av motorn, ca 35 mm så blir det kanske 2000W, du är helt på rätt spår:D

• Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.