5 956 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Kompostkvarn 2500w
Sida 1 av 2
Med kommunalt så bör du ta reda på om du får ha en kvarn, vid enskilt med 3-kammare och infiltration är det inget bra att finfördela, det finns risk för att det följer med små partiklar ut i infiltrationen och täpper till där, det ska var stora bitar helst till en
3-kammare så en separation blir bra
3-kammare så en separation blir bra
Är sugen på en som har 2500w, men vill ju inte köpa om den skulle slå ut säkring hela tiden. Men är det så de ej går på full effekt mer än när man matar på för mycket under längre tid så bör det ju vara lugnt. Får väl köra den i proppskåp med gamla säkringar med kanske som väl brukar vara lite trögare än snabbsäkringarnaFairlane skrev:
Kör med en ryobi på 2500 w, och maler ned nästan allt i grenväg då o då, ibland en timme i sträck , säkringen har aldrig gått. 10A äldre utomhus schukouttag, jag har känt på kontakten men aldrig varit varm som den tex kan bli när man kör motorvärmare o kupévärmare i bilen tex.N Nygge72 skrev:
Du ser vad som kan bliN Nygge72 skrev:
Ja det är en AXT 25 jag är sugen påJ jonaserik skrev:Du ser vad som kan blivar helt inne på matrester, jag har en Bosch AXT 22 D och lite kraftigare,lite dyrare men den har ett motorskytdd i sig som slår ifrån vid för stor belastning och framför allt den går att backa med för att rensa upp när det för mycket i hålet. Det är inge kniv i som ska skära, utan klämmer sönder grenarna. Dom med knivar blir slöa och ska bytas. Har malt med en i 5 år nu och fungerar kanon och en 10 amp automatsäkring typ C har aldrig löst. Valet är ditt, men man får vad man betalar för, knuffar ner grenar ( dom ska ligga och torka nästan en sommar är bäst ) grova som en större stortå och det åker med en i taget