125 läst ·
2 svar
125 läst
2 svar
Kompletterande golvvärme i badrum
Jag står i begrepp att renovera vårat badrum, Det har idag klinker på golvet med vattenburen värme från värmepump som styrs av utegivare. Ingen termostat i badrummet utan flödet i slingan är injusterat så utegivare/värmepump sköter det. Samtliga värmeslingor i huset är injusterade på liknande sätt, termostater i övriga rum står alltid fullt öppna. Nu till min fråga, när det är +5grader o varmare ute skulle jag vilja ha lite spetsvärme i badrummet, vill ej justera värmekurva på pumpen då det påverkar hela huset. Kan jag lägga in en liten elektrisk värmefolie eller liknande som jag smyger på under vår/sommar/tidig höst...
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Det var intressant, hade ingen kännedom om denna lösning. Har du ngn erfarenhet av denna lösning själv? Hur opererar man den under vintertid när primärkällan genererar värme, stänger man då av denna tillskottsvärme?Q Qaniel skrev:
//G
Klicka här för att svara