Jag har ett hörn i min verkstad som idag har två kopplingsdosor och fyra vägguttag till egen gruppsäkring. Det är utanpåliggande installation med EKLK.
Jag har nu satt upp två väggar så det blivit ett rum och vill komplettera med två lysrörsarmaturer och en strömbrytare och vill stämma av så jag tänkt rätt här:
Gruppsäkring 10A
Utanpåliggande dragning
Gruppsäkring till Kopplingsdosa EKLK 3G1,5
Kopplingsdosa till Strömbrytare EKLK 4G1,5 (förberett för ev. uttag under brytaren)
Kopplingsdosa till Kopplingsdosa EKLK 4G1,5
Kopplingsdosa till Vägguttag EKLK 3G1,5
Kopplingsdosa till Lysrörsarmatur EKLK 4G1,5
Lysrörsarmatur till Vägguttag EKLK 3G1,5
Jag har nu satt upp två väggar så det blivit ett rum och vill komplettera med två lysrörsarmaturer och en strömbrytare och vill stämma av så jag tänkt rätt här:
Gruppsäkring 10A
Utanpåliggande dragning
Gruppsäkring till Kopplingsdosa EKLK 3G1,5
Kopplingsdosa till Strömbrytare EKLK 4G1,5 (förberett för ev. uttag under brytaren)
Kopplingsdosa till Kopplingsdosa EKLK 4G1,5
Kopplingsdosa till Vägguttag EKLK 3G1,5
Kopplingsdosa till Lysrörsarmatur EKLK 4G1,5
Lysrörsarmatur till Vägguttag EKLK 3G1,5
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 155 inlägg
Det ser bra ut sådär tycker jag - helt enligt boken.
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
Möjligtvis att det rent praktiskt kan vara svårt att få tag i 4G1,5 till ett vettigt pris, men det går så klart att använda 5G1,5 istället.
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
EXLQ är en modern ersättare till EKLK så det ska gå bra att använda den. Men jag vet inte om det är bra att blanda EKLK med EXLQ, eller om man bör använda EXLQ överallt i så fall.
(Varför berättade du inte om att Bauhaus hade EXLQ och 4G1,5 i konsumentförpackningar lite tidigare. Det slutade med att jag köpte EKLK 5G1,5 på Jula istället förra veckan eftersom jag alla som jag tittade hos bara sålde 4G1,5 i jämna 50m eller på trummor.)
(Varför berättade du inte om att Bauhaus hade EXLQ och 4G1,5 i konsumentförpackningar lite tidigare. Det slutade med att jag köpte EKLK 5G1,5 på Jula istället förra veckan eftersom jag alla som jag tittade hos bara sålde 4G1,5 i jämna 50m eller på trummor.)
Sorry, men visste inte om det själv förrän i morseDonald-Duck skrev:EXLQ är en modern ersättare till EKLK så det ska gå bra att använda den. Men jag vet inte om det är bra att blanda EKLK med EXLQ, eller om man bör använda EXLQ överallt i så fall.
Klicka här för att svara