AndSof #1 Medlem · 8 inlägg 5 jan 2005 14:26 AndSof Medlem 8 inlägg 5 jan 2005 14:26 #1 Jag skall bygga garage på ca 95 m^2 på lerig mark. Bostadshuset bredvid är pålat. Det blir för dyrt att påla även för garaget. Har hört talas om kompensationsgrundläggning istället för pålning. Vad är det? ??? Hur går det till?
Jag skall bygga garage på ca 95 m^2 på lerig mark. Bostadshuset bredvid är pålat. Det blir för dyrt att påla även för garaget. Har hört talas om kompensationsgrundläggning istället för pålning. Vad är det? ??? Hur går det till?
Immobil #2 Medlem · Blekinge · 10 794 inlägg 5 jan 2005 14:37 Immobil Medlem Blekinge 10 794 inlägg 5 jan 2005 14:37 #2 Här finns lite info: http://www.byggahus.se/bygga/grund_undergrund.htm
Bob_the_builder #3 Medlem · 2 037 inlägg 6 jan 2005 12:03 Bob_the_builder Medlem 2 037 inlägg 6 jan 2005 12:03 #3 Favorit i repris: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Grund;action=display;num=1094575663
Favorit i repris: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Grund;action=display;num=1094575663
AndSof #4 Medlem · 8 inlägg 7 jan 2005 07:53 AndSof Medlem 8 inlägg 7 jan 2005 07:53 #4 Tackar för bra svar. Nu är det bara att ta reda på vad Leca-kulor och cellplast kostar.