Hej,
I BBV´s regler står det :
"Tätskikt skall vara enligt respektive tillverkares
av Byggkeramikrådet godkända tätskiktssystem.
I systemet har samtliga ingående komponenter
(ev. förbehandling, tätskikt, förseglingar
och fästmassa) provats tillsammans
enligt branschreglernas krav."
Kan madn då alltså int eanvända Maxit avjämningsmassa och en annan leverantörs tätslkikts system. Eller vad är "förbehandling"?
Vår entreprenör har nämligen vatl att "åberopa" rutan på sid 10 om alternativa lösningar då han använt Maxit system på uppstyvning av golvspånskivan utan armeringsnät och skall redovisa detta för oss tillsammans med kvalitetsdiokumentet.
Det blit ju ytterligare lite kinkigt om han vill, vilket han vill, använda Mira då det i monteringsanvisnigen till Mirs står att armeringsnät sakall användas.......eller skulle det var aok då "specialfallet " i BBV används.....
Branchreglerna är ju lite förvirrade!
Hjälp!