Hej,
hörde att någon skaffade avfuktare för torpagrunden
och fick bidrag eftersom det sänker radonhalten i luften
inomhus.

Sant ??
Hur bär jag mig åt för att få bidrag i så fall ??

Skulle kännas extra rolig när Munters just nu kör
med en kampanj och 30% rabatt på mojängen.

Tack för svar
Hobbit
 
Det finns andra firmor än Munters & Anticimex när det gäller avfuktare, brukar vara en annan prisbild där också :)
 
Staten bidrar med 50 procent av kostnaden för sanering, men högst med 15 000 kronor. Boverket har information om radonbidrag:
[länk]
Ansökan görs hos Länsstyrelsen.
så sant som det var sagt - men eftersom det är ett
fritidshus fick vi följande besked från Länsstyrelsen :

Statligt radonbidrag utgår till egnahem (permanentbostäder, inte
fritidshus).
För bidrag krävs dessutom en radonmätning över minst två månader, ett
undersökningsprotokoll och en åtgärdsbeskrivning upprättad av sakkunnig med
erfarenhet av radonfrågor.


:P :P :P :P :P

Skit också -
 
Hej!

Vilka tillverkare på sorbtionsavfuktare finns det förutom Munters och den som Anticimex har?
Finns det några billigare alternativ?

Mvh
/Fredrik
 
Eftersom avfuktning främst behövs på sommaren, klarar man sig inte lika bra med en kondensavfuktare?
Exempelvis en Wood's? Priset blir ju då betydligt lägre...
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.