25 878 läst ·
158 svar
26k läst
158 svar
Kommun tog ut 800 000 i avgift men får bakläxa av hovrätten
Tycker du ska ta och titta på dig själv och sedan kan vi jämföra.elpaco skrev:
vem ställer såna där frågor för att sedan ändå lyckas dra en felaktig analys, dessutom på helt fel person att kalla egocentrisk...
Men du menar att äganderätten är egocentrisk..
Jag anser att total liberalism i ägande är liktydigt med att vara egocentrisk. Det är inte samhällsmässigt hållbart.Maskintok skrev:
Det är en lögn. Och det vet du. Självklart vill du inte att dina grannar gör vad som helst på tomten.Maskintok skrev:
Aha så att vilja ha rätten att äga och bruka det man äger är alltså egocentriskt..elpaco skrev:
låter som äcklig kommunism för mig..
som att allt ska tillhöra staten och medborgarna ska stå med mössa i handen och be...
Äh, det är nog mer att jag får stora röda utslag när skribenter inte kan skilja på hur PBL verkligen fungerar, man tror att den fungerar och man vill att den ska fungera. Men det är ju ett fel den mänskliga hjärnan har evolverat till att göra, den berättar små lögnaktiga historier för oss hela tiden hur saker hänger ihop för att få ihop den inre mentala processen.redarn skrev:
Hur PBL fungerar är ett rimligt innehåll i tråden.
Hur PBL borde fungera är, enligt mig, också ett rimligt innehåll i tråden. Men om det inte intresserar dig har jag den största respekt för detta.
(hade det varit en fråga med en TS om hur det fungerar så kanske det inte varit det, men nu är det en tråd om ett utfall)
näpp ingen lögn så länge de håller sig på sitt så skiter jag fullkomligt i vad de gör..elpaco skrev:
gör inte du? är inte förvånad av ditt svar..
Där har vi en som skulle ringa polis..
Jag gör det inte.., varför skulle jag bry mig om vad mina grannar gör?
allemansrätten tycker jag verkligen borde avskaffas.. jag röstar direkt på det parti som håller den frågan högt..elpaco skrev:
Jag tycker vi skall vara extremt glada över reglerat ägande och att man inte kan göra vad skit som helst med sin tomt.Även så allemansrätten. Jag tänker på tex Italien som är delvis förstört med 95% provat ägda stränder med väggar runt, som gör att man inte ens kan se havet från strandpromenaden. ”Göra vad man vill på sin tomt” skulle skicka landet åt fanders och bara gynna giriga exploatörer.
Delvis rätt, allemansrätten skall gälla enbart för personer skrivna i Sverige, alternativt ännu mer hårddraget enbart för svenska medborgare.Maskintok skrev:
Och angående frågeställningen i tråden är det åt h..vete rent ut sagt att kommuner tvingar redan bofasta att vara med och bekosta något de inte frågat efter. Den kostnaden skall naturligtvis fördelas mellan alla de nya tomterna.
Själv skulle jag bli skogstokig om jag fick en faktura på infrastruktur för att sedan behöva stå ut med ett knippe grannar tätt inpå.
Det som hänt markägaren i tråden är som sagt rent åt helvete och skulle ha stoppats av att tjänstemannaansvaret blev åter en verklighet..mikethebik skrev:
Delvis rätt, allemansrätten skall gälla enbart för personer skrivna i Sverige, alternativt ännu mer hårddraget enbart för svenska medborgare.
Och angående frågeställningen i tråden är det åt h..vete rent ut sagt att kommuner tvingar redan bofasta att vara med och bekosta något de inte frågat efter. Den kostnaden skall naturligtvis fördelas mellan alla de nya tomterna.
Själv skulle jag bli skogstokig om jag fick en faktura på infrastruktur för att sedan behöva stå ut med ett knippe grannar tätt inpå.
Då skulle man kunna åtala tjänstemän som sitter och agerar åt vissa partier.
Men att kalla mig för lögnare och egocentrisk
som någon nyss gjorde utifrån sina högst styrda frågor med kommunist agenda det kan göra mig förbannad på riktigt..
Jag kan hålla med om allemansrätten, men ser helst att skiten försvinner helt, jag vill ha mina bär och svampar mm ifred..
Men senast idag så lyssnade jag på radion när jag Röjde, med gnäll över att man ska avverka skog för där var det ju så fint att gå... va i helvete, köp skiftet då eller håll käften.. jag blev tvungen att byta kanal..
Varken eller men det var ju du som började.mikethebik skrev:
Att ha olika regler för medborgare än andra som bor i Sverige är ju en grundplåt till apartheid. Olika rättigheter beroende på ursprung. Det är liksom definitionen av apartheid så; Är du seriös och dum, eller skojade du?
allemansrätten är till för att medborgare som inte äger marken ska kunna beträda den.G gaidin skrev:
Inte att aktivt leta upp och registrera raser för att avhysa de man anser är icke välkommen.. Då är det bättre att man helt tar bort rätten.