Hej.

Någon som hört/läst om Viasat kommer börja sända HD tv.

Från Viasats hemsida:

"Viasat kommer att lansera HDTV under 2007, men vi har inte bestämt när. Än så länge anser vi att det inte finns tillräckligt med HDTV utbud för att lansera produkten. När vi lanserar HDTV vill vi ha fler kanaler och program som stöder HDTV för att maximera utbudet. Mer information om HDTV skickas till våra kunder när det blir aktuellt med lansering."

Tja först skall de väl börja med Widescreen på sina egna kanaler 3:an och 5:an, så 2009 kanske är en rimlig tidpunkt för HD...

/Martar

Aha bara att vänta då.

Tackar för info.

Eftersom de verkar ha som policy att vara absolut sist med alla tekniska förbättringar skulle jag bli förvånad om det blev redan år 2009.

Konstigt att man kan driva ett företag på ett område med kraftig teknikutveckling, ha policyn ovan och fortfarande ha kunder kvar. Kan egentligen inte förstå vem som väljer Viasat framför Boxer...

De som väljer Canal Digital kan ju åtminstone motivera beslutet med betydligt högre kvalitet på bild & ljud och att man kan vara tidigt ute med att prova ny teknik...

Sen tror jag iofs att widescreen på 3:an och 5:an kommer att dröja tills det blir lagkrav...

(En ganska elak Peo som blandar i en något större portion ironi än vanligt, förutom med undran kring vem som väljer företaget - där är jag uppriktigt nyfiken...)

Får jag bara fråga, varför pratar ni om 2009? De skriver ju rakt ut på sin hemsida att det kommer under 2007..?

Viasat är kända för att vara sämst när det gäller teknik och kvalitet....
2007 låter inte speciellt troligt, som sagt, trean/femman är ju usel kvalitet...

Seeing is believing :)

Hehe, okej..

Visst är det dåligt att trean och femman inte sänds i 16:9 men nu är ju i och för sig femman ingen Viasat kanal, vilket är ett problem sett ur andra perspektiv.

Har en kollega som ringde Viasat för att kolla när de kommer igång med HDTV. Eventuellt provsändningar till hösten blev svaret. Eventuellt? Ja det kan bli senare också. Hur sent då? Ingen aning. Men då ska jag nog säga upp mitt abonnemang och byta till Canal Digital. Jaha, ja gör du det.

Vilket han nu har gjort.

Man skall nog inte lita på vad Viasat säger förän de har en produkt som innehåller HD, hade ett långt samtal med en Viasatsäljare på telefonen igår och deras besked var att det kommer under 2008. Men enligt säljaren så är det ingenting att ha bla, bla, bla... därimot så skulle jag absolut välja tvillingabbonemang trots att jag bara har en TV apparat, drygaste mest okunniga säljaren som jag någonsin har pratat med.... kör idag Boxer men lutar åt att skaffa Canal Digital....

Hallo.

Pratade just med Viasat (dom ville prångla på mig nåt + abbonemang).
Tackade nej till erbjudandet, men sa att dom kan återkomma när dom har nåt med HD att erbjuda.

Njaha sa försäljaren, hösten 2008 kommer dom dra igång med HD på alla sina kanaler sa han.

Jaja bara att vänta och se då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.