I Ironside skrev:
Isåfall borde det väl sitta en regel där vilket inte verkar troligt eftersom man lyckats få dit en mollyplugg?
Håller med. Samtidigt blir det inte en spricka mitt i en gipsskiva på det sättet. Den där har uppstått av att hela konstruktionen rört sig lite och där det redan finns en skarv eller liknande.
Den som satt dit mollyn har kanske inte full koll utan har bara blivit instruerad att använda den pluggen. Mollypluggar funkar bra i trä också, även om de inte expanderar på baksidan som det är tänkt.

Oavsett så skulle jag inte vara det minsta rädd för att sätta upp en modern TV på en gipsvägg med mollyplugg. Jag tror att säkerhetsfaktorn när de säger 18 kg är rätt hög.

• Gilla
JanneSöder
  • Laddar…
I Ironside skrev:
Isåfall borde det väl sitta en regel där vilket inte verkar troligt eftersom man lyckats få dit en mollyplugg?
Om det är plåtregel så är det inga problem att få dit en molly.

• Gilla
JanneSöder och 1 till
  • Laddar…
I
Har ingen erfarenhet av plåtreglar men de låter fullt möjligt. Isåfall borde man lätt kunna hitta den med en metall deteker eller regelfinnare om man nu inte lyckas på manuellt vis.

Men om det mot förmodan är en riktig spricka i konstruktionen så hade jag inte litat på Molly specen.

• Gilla
JanneSöder
  • Laddar…
useless useless skrev:
Om det är plåtregel så är det inga problem att få dit en molly.
jo det kan det bli där måste finnas utrymme för att mollyn skall kunna expandera på baksidan

• Gilla
JanneSöder
  • Laddar…
Det råder väl inga större tvivel om att det finns reglar i väggen, minst en per 60cm. Jag hade försökt få alla fall en skruv i den. Plockar du bort golvsockeln kan du utan problem se vart skivskarvarna finns då man normalt inte slätspacklar ända ner

• Gilla
JanneSöder och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.