pelpet skrev:
Bosch har ju denna men den klarar ju som mest 63mm spik. Skulle gissa att de inte är långt efter Dewalt men annars så finns det ju gaspatroner.
Sugen på den :wow: men frågan om spiken duger till att hålla fast ytterpanel.
1,6 mm känns lite klent även om de är 60 mm långa. Någon som har erfarenhet av detta?

Den duger inte till ytterpanel.

Boschen är väl mer att betrakta som en dyckertpistol skulle jag tro.

mycke_nu skrev:
Sugen på den :wow: men frågan om spiken duger till att hålla fast ytterpanel.
1,6 mm känns lite klent även om de är 60 mm långa. Någon som har erfarenhet av detta?
Jag satte ytterpanel med en senco stomspikare, det gick riktigt fint. Spikar du synligt blir det ju en hel del spik på raken också, så frågan är om batteri är så lämpligt. Eller ja, det beror ju iofs på vad det är för panel, jag satte liggande, och satte bara en spik här och där medans panelen lades upp, och sedan när panelen var på plats så spikades allting med pickan. Det gick undan och blev riktigt bra.

Vad får dig att tro att det skulle bli problem med batteri?

Stefan N skrev:
Vad får dig att tro att det skulle bli problem med batteri?
Vems inlägg replikerar du på? Det är ingen som sagt att det skulle bli problem vad jag kan se!

Det va denna meningen du skrev "så frågan är om batteri är så lämpligt." det lät som du trodde det skulle bli problem att spika många på rad?

P
Stefan N skrev:
Köp DeWalten, den är grymt bra. Du kommer aldrig sakna slang och kompressor nåt mer. Batteriet räcker länge.
oftopic nu men: har själv varit sugen att köpa en sådan men hur klarar den 90mm spik? läste i DMH när dom gjorde (repotage,recension) om den att den inte orkade driva in 90mm spik helt? kanske använda slät 90mm?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.