Hej,
Jag har just byggt ut vårt souterränghus med 45kvm *2 plan. Hela huset, ja hela satans tomten, är en bergknalle så vi var tvungna att spränga överallt. Det är en god bit runt huset (utbyggnaden) som har sprängts bort, ca 2,5 meter ut från vägg som måste fyllas igen vilket blir mycket fyllnadsmassor och det är väldigt svårt för en grävare att komma åt. Souterrängplan ska användas till boende så det är viktigt att det inte blir fuktigt.
Nu vill det sig så att vi ska bygga altan runt hela huset och min tanke är att strunta i att fylla igen hålet runt huset och bara spika på ytterisolering av frigolit och låta saken bero då altanen ändå täcker hålet. Detta tycker jag i min naivitet är en ypperlig idé då fukt inte borde tränga in i källaren då det inte finns någon fuktig jord som trycker på Isodränplattor eller liknande.
Någon som har någon kommentar till detta påhitt, vore tacksam för tips och råd!

Jonas

Låter väl bra. Om du kan sätta dit en dörr i någon ände så har du ju ett jättebra förvaringsutrymme också. Har bekanta som gjort på det sättet. Deras tomt måste luta minst 30 grader :-)

/fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.