16 832 läst ·
22 svar
17k läst
22 svar
Komma igenom flexrör + skarvar?
moooo! ;Dsverre skrev:
Det blir 25mm rör i tak & väggar för div. kabeltyper i biorummet, högtalarkabel, antennkabel & componentkabel mellan dvd & projektor.
Använd VP-rör och riktiga 90-böjar, typ:

så slipper du förhoppningsvis Seminslem i fortsättningen
http://www.familjenlindstrom.se/images/el_installationer/

så slipper du förhoppningsvis Seminslem i fortsättningen
http://www.familjenlindstrom.se/images/el_installationer/
??? Varför köpa färdiga böjar????ByggaNytt skrev:
Böj rören själv med en böjfjäder....
Billigare, bättre, snyggare....
En böjfäder kostar högst en 100-lapp.
Undvik slang, slang är till för proffs... Som vet hur och när man skall använda denna.
/Richard
Självklart skall dessa böjar bara användas vid skarpa övergångar, typ golv/vägg -vinkel m.m.
Billigare?
Tveksamt, jag betalar 5:- / färdig böj och slipper därmed 1-2 skarvmuffar.....
Bättre?
Nope, den modell som visas har betydligt större utrymme i själva böjen för att underlätta dragning!
Snyggare?
Tja, det är väl en smaksak
Angående slang är vi däremot överens ;D
Billigare?
Tveksamt, jag betalar 5:- / färdig böj och slipper därmed 1-2 skarvmuffar.....
Bättre?
Nope, den modell som visas har betydligt större utrymme i själva böjen för att underlätta dragning!
Snyggare?
Tja, det är väl en smaksak
Angående slang är vi däremot överens ;D
man kan även koppla ur en irriterande snickares värmebox och megga jorden på den precis när han ska ta ut sin mat också........ har jag hört
Ska det vibbas så gäller det att naja som bara den. Gick som praktikant och najade elen i ett valv/datahallsbygge. Var ett antal dagars jobb.
Angående trådskaparens problem. Har du provat från båda hållen? I bland går det betydligt lättare från fel håll.
Edit: med glasögonen på så stod det ju längst upp att han hadde provat från båda håll.
Ska det vibbas så gäller det att naja som bara den. Gick som praktikant och najade elen i ett valv/datahallsbygge. Var ett antal dagars jobb.
Angående trådskaparens problem. Har du provat från båda hållen? I bland går det betydligt lättare från fel håll.
Edit: med glasögonen på så stod det ju längst upp att han hadde provat från båda håll.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden