Hej!
Radhus, byggår 1970, oisolerat betong på krypgrund.
Planerar att byta golv och passa på att isolera med komfortskivor 20 mm under linoleum klick.
Nu ligger det laminatgolv. Under det ligger en plast, typ byggplast. Under det något slags ludd som är fastklistrat direkt på betongen, kanske en gammal filtmatta(?), men så tunt att man kan se betongen igenom. Det finns ingen fukt vad jag vet, och krypgrunden är torr, och hyfsat uppvärmd av radhusen i länga. (Jag bor i mitten av en radhuslänga och alla husen läcker nog en del värme nedåt.)

Jag kommer att ta bort laminatgolvet och byggplatsen, men låta luddet ligga kvar. Nu till frågan, kan jag lägga Isola komfortskiva direkt på betongen? Eftersom det tunna luddet blir kvar, så ligger ju inte skivorna helt direkt på betongen.
Vill helst slippa nån slags luftspaltskiva (tex Platon), eftersom det bygger några mm till, vilket jag vill undvika.
som jag ser det ligger ju nuvarande byggplast lika direkt på betongen som komfortskivorna kommer att göra. Och det verkar ju ha gått bra. Gissar att nuvarande golv är ca 10 år gammalt.
Vad tror ni?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.