Jag undrar om någon har ett tips på en kombinerad dusch/badkar. Exempelvis TwinLine från Tyskland är helt perfekt, bortsett från att de inte får säljas i Sverige och de enda som säljer in dem har något monopol där de tar 65000kr + Frakt!
Fallet: Bor i lägenhet med ett badrum. När vi flyttade in fanns ett badkar. Som maken bara MÅSTE ha kvar. Trots att han ALDRIG badar i det. Jag menar verkligen aldrig. Vi har bott här i tre år och han har badat två gånger på den tiden. Men han snackar om att det är praktiskt och whatever när man skaffar barn etc... (Vilket vi inte heller har) Istället är det jag som halkar dagligen för jag måste duscha i ett j*vla badkar! Något jag absolut inte längtar efter att göra om jag nu skulle bli på tjocken.
Eftersom jag är gråtfärdig av att han inte ger sig så hoppas jag på tips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
65'000kr för twinline finns inte i budgeten.
Badrummet ser ut som det gör. Det går inte att göra större ingrepp då det är en lägenhet. Det finns en nich på 162 cm där badkaret står idag. Utrymme utåt i rummet är ca 95cm (75 är badkaret vi har vi idag).
Jag vill bara ha en dusch att gå in i, inte en kant jag skall klättra över varje dag, eller en konkav yta att stå på som botten på karet.
Alla tips mottages tacksamt, dock inte "skillsmässa" eller "flytta".
Om det är ett löst badkar som enkelt går att ta bort och enkelt ställa dit ett nytt (för det ÄR praktiskt att kunna bada barn i badkar), så är mitt förslag att slänga ut det nu, köpa maken årskort på bra badhus/spa och sen kan du duscha hur mycket du vill. Den dagen ni behöver ett kar igen så ställer ni dit ett nytt.
Om jag hade kunnat kasta ut det hade det skett. Det är maken som envisas med att det ska finnas där. Därav vill jag ha tips på kombinations bad.
Barn-argumentet är bortslösat på mig, för jag kan troligen inte få barn. Men kände inte för att skylta med det. Jag hade bara hoppats får tips på det området jag bad om.
Om du slutar duscha så kanske han ger med sig till sist
Har ni nån halkmatta i karet?
Du kan inte sälja in nån lyxig massage/spa-kabin istället för karet? De behöver inte bli så tokdyra.
Annars låter det som något ni måste lösa över en flaska vin vid lämpligt tillfälle.
Har du funderat på ett sittbadkar och dusch vid sidan av? Jag har full förståelse för din inställning - har själv rivit ut badkaret i mina senaste 3 bostäder just för att ha bekväm dusch som också är lätt att hålla ren (dvs inte duschkabin). Sittbadkar är inte så vanligt i vårt land men jag har ofta stött på dem utomlands - och det funkar ju ypperligt för småbarn.
@oceanis. Tack för tipset! Precis något sådant jag var ute efter!
lägger till väggen från @Rolle85
@yonna, Som sagt, helst skulle jag inte ha badkar alls, men äktenskap går ju ut på kompromisser. Sittbadkar är inget jag tänkt på, men det vore ju ett alternativ. Mestadels är det katten som sover däri, så alla försök är väl bra.