1 554 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Kombinera tätskikt
Hej,
Vi håller på att göra om badrummet och vill ha en Purus Line brunn. Vi vill dessutom ha tarkett tarkodry tätskikt. Men det fungerar inte ihop med Purus Line så kan man ha en kvadrat runt brunnen där man använder sig av rätt tätskikt och kombinera med tarkodry i resten av rummet?
Enligt GVK: "Så länge produkterna är branschgodkända och det finns en monteringsanvisning som beskriver aktuellt utförande anser GVK att det är godkänt. Exempel på kombinationer är tätskiktsfolie i våtzon 1 och vätskebaserat tätskikt i våtzon 2 eller plastmatta på golv och vätskebaserat tätskikt på vägg. Fler kombinationer kan förekomma."
Vi håller på att göra om badrummet och vill ha en Purus Line brunn. Vi vill dessutom ha tarkett tarkodry tätskikt. Men det fungerar inte ihop med Purus Line så kan man ha en kvadrat runt brunnen där man använder sig av rätt tätskikt och kombinera med tarkodry i resten av rummet?
Enligt GVK: "Så länge produkterna är branschgodkända och det finns en monteringsanvisning som beskriver aktuellt utförande anser GVK att det är godkänt. Exempel på kombinationer är tätskiktsfolie i våtzon 1 och vätskebaserat tätskikt i våtzon 2 eller plastmatta på golv och vätskebaserat tätskikt på vägg. Fler kombinationer kan förekomma."
Moderator
· Stockholm
· 57 865 inlägg
Du måste i så fall hitta en typgodkänd metod att skarva just de två tätskikten. Alltså anvisningar från den ena eller helst båda tillverkarrna som beskriver hur de skall kunna skarvas ihop.
Jag tvivlar på att det finns någon beskrivning på hur du skall skarva ihop de två på golvet.
Jag tvivlar på att det finns någon beskrivning på hur du skall skarva ihop de två på golvet.
Finns ingen större anledning till det, vi har väl känt att det vore skönt med matta under kakel/klinker. Känns rejälare och blir lite andra möjligheter att byta ut plattor om en sådan (mot förmodan) skulle få en skada som jag förstått det.
Men det kanske är bättre att köra ett o samma system överallt då.
Men det kanske är bättre att köra ett o samma system överallt då.
Moderator
· Stockholm
· 57 865 inlägg
Om vi antar att det hade gått att skarva fabrikaten, så just i närheten av golvbrunnen är det absolut minst lämpliga stället för en skarv.
Klicka här för att svara