Vi förutsätter att jag har en LLVP och en pelletskamin. Värmepumpen vill jag inte köra när det är kallare än säg -10 grader ute. Då skall kaminen gå igång istället. När det är varmare ute och pumpen kan göra sitt skall kaminen vila. Går detta att lösa per automatik?

/Q
 
skulle gå att andvända en termostat typ universal.. dom brukar ha en brytande samt slutande kontakt i sig.
bara att ställa in på 10grader. sen låter du termostaten bryta upp/släppa fram strömmen till de olika pannorna
över tex ett relä eller nåt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.