3 224 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Kombinera granit med heltäckande diskbänk?
Granitskivorna är jättesnygga med dyra, särskilt om det ska limmas fast diskhoar med håltagning och liknande. Är det bra att sätta en liten heltäckande diskbänk med ho (de är rätt praktiska) och sedan ha granit på resten, då räcker det med hål för hällen om man inte kör snikvarianten med lösa bitar. Synpunkter?
Mina päron har ett stort L-kök där granit och heltäckande diskbänk kombineras.
Ser riktigt bra ut med gashäll och litet underlimmad ho direkt brevid denna i granitskivan och sen en extra djup franke-disk på andra ledden.
Framförallt är det underbart lättarbetat.
Gashällen är förövrigt monterad med lösa delar, alltså inget utsåg.
Ser riktigt bra ut med gashäll och litet underlimmad ho direkt brevid denna i granitskivan och sen en extra djup franke-disk på andra ledden.
Framförallt är det underbart lättarbetat.
Gashällen är förövrigt monterad med lösa delar, alltså inget utsåg.
Det låter bra att den kombinationen fungerar. Vi tänkte kanske ha en 60 cm diskmaskin intill väggen och sedan ett 60 cm diskbänkskåp, men enligt vår kökssäljare måste diskbänken specialbeställas och det skulle kosta 20 000 kr (den skulle behöva vara 130 cm). Diskmaskin och skåp är standardmått, varför fungerar inte detta?
Frankes bänkar kan beställas i vilken bredd som helst i steg om 10Cm. 130 är standardmodell.
http://www.franke.fi/?path=tekniset_tiedot_1_2
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Stala diskbänkar kan specialbeställas, man kan designa sin bänk direkt på deras hemsida, i steg på 5 mm, välja olika djup och storlek på hon, samt placering av hon.
Vi har en sådan som om jag minns rätt kostade 2700kr. 140 cm lång 2 stora hoar.
Kombinerar med granit bänkar. (som vi just nu väntar på).
Vi har en sådan som om jag minns rätt kostade 2700kr. 140 cm lång 2 stora hoar.
Kombinerar med granit bänkar. (som vi just nu väntar på).
Klicka här för att svara