3 140 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Kombinationen LLVP och FTX
Hej Mattias,
Jag har ju en FTX heru 100, LLVP Toshiba Shorai, el radiatorer i enbart sovrummen, ny VVB NIbe compact.
Jag är missnöjd med mycket i min omfattande renovering. Men just dessa val har hittills varit 👍.
Klart det är kallt på golvet då det är platta mot mark men inget jag stör mig på eller överdrivet.
Värmen är bra, LLVP låter en del men jag klarar det. Sover med öppen dörr till sovrummet för att få in värme.
Radiatorerna använder jag inte, får se ifall de behövs vid kyligare väder.
Men
Misstänker att de inte behövs. Kan dock vara bra att ha som
Backup
Jag har ju en FTX heru 100, LLVP Toshiba Shorai, el radiatorer i enbart sovrummen, ny VVB NIbe compact.
Jag är missnöjd med mycket i min omfattande renovering. Men just dessa val har hittills varit 👍.
Klart det är kallt på golvet då det är platta mot mark men inget jag stör mig på eller överdrivet.
Värmen är bra, LLVP låter en del men jag klarar det. Sover med öppen dörr till sovrummet för att få in värme.
Radiatorerna använder jag inte, får se ifall de behövs vid kyligare väder.
Men
Misstänker att de inte behövs. Kan dock vara bra att ha som
Backup
Hej George,
Tack för ditt svar.
Trist att renoveringen inte varit till belåtenhet men skönt att ditt uppvärmning och ventilationsval blev lyckat 👍.
Upplever du att luften i huset blivit bättre?
Har du tilluftkanaler till alla rum och frånluft i badrummet eller hur är din ftx anläggning uppbyggd?
Upplever du att värmeåtervinningen är tillfredsställande?
Tack för ditt svar.
Trist att renoveringen inte varit till belåtenhet men skönt att ditt uppvärmning och ventilationsval blev lyckat 👍.
Upplever du att luften i huset blivit bättre?
Har du tilluftkanaler till alla rum och frånluft i badrummet eller hur är din ftx anläggning uppbyggd?
Upplever du att värmeåtervinningen är tillfredsställande?
Klicka här för att svara