Byggahus.se

Kolsyrat vatten ur kranen

1. G
    Medlem Nivå 1
    Har någon erfarenhet av AGAs lösning med Carbonator TWC 150 som man sätter under diskbänken? I butiken där jag frågade efter produkten trodde man inte på att den höll tätt och säljer den därför inte.

2. Tyresö
    Bannad Nivå 9
    Min erfarenhet sträcker sej bara till att Färdig Betong i Märsta har en sån monterad i sitt fikarum.

Om den läcker, vet jag inte - men den fungerar riktigt bra - iskallt kolsyrat vatten. Blev själv riktigt sugen på att köpa en sån, tills jag såg prislappen.

3. F
    Medlem Nivå 9
    Jula sålde ut dem förra året för 1990:- vilket är ett helt okej pris tycker jag. Har provat den och för servering direkt i glas fungerar den. Däremot är den kanske inte ett alternativ för att bereda en större mängd för att ha på bordet eller i kylen.

4. Tyresö
    Bannad Nivå 9

Tror nog att du menar en lös Sodastreamer-modell. Den som man monterar under diskbänken, både kyler och kolsyrar vattnet som är direktkopplat till vattenledningen, och ovanpå diskbänken sitter en fast monterad tappkran. Hela det konceptet kostar ca 20.000 - 25.000 kr.

5. G
    Medlem Nivå 1
    Den jag menar är inte så avancerad som den du tycks ha sett. AGAs modell Carbonator TWC med kran från Mora Armatur kostar ca 3800:- och den kyler inte vattnet. Vet du eller nån annan vad det kan ha varit som kostade 20.000?

6. Tyresö
    Bannad Nivå 9
  7. G
    Medlem Nivå 1
    OK. Ja, det var ju inte AGAs precis :), men intressant. Tack för tipset!

8. Hemmakatten
    Medlem · Nivå 19
    Vi har AGAs och Mora Armaturs kran monterad i köksön. Helt underbart vatten.Något litemindre kolsyrat än Ramlösas vatten, som även är mkt mer salt än vårt. Jag är toknöjd. Det kylda vatten somfinns i länken från Tyresö har jag inte provat, men min erfarenhet är att varken vin eller vatteb bör vara för kylt.

• Laddar…
  9. H
    Medlem Nivå 8
    Personligen har jag avstått sådan där(den utan kylning) just för att vattnet inte hinner bli kallt. Om jag tar ett glas vatten ur kranen så måste det ju rinna en del vatten innan så man får ordentligt kallt vatten. Det blir ju några liter innan det är drickbart. Verkar onödigt att hälla ut så mkt kolsyrat vatten innan man är nöjd med temperaturen. (visst det går att först tappa fram kallt med vanliga kranen, men det är ju ändå ett antal glas i ledningarna till aga mojängen innan det kalla kommer ut.

Den som kyler finns inte på kartan med tanke på priset.

10. F
    Medlem Nivå 1
    Vi funderade på en liknande, men säljaren sa att mängden kolsyra blir sämre än med en icke inbyggd modell, och det stämde väl på de modeller vi testade... det kändes nästan lite avslaget på en gång...

11. N
    Medlem · Nivå 12
    Finns ju kylskåp med kolsyrat vatten ur dörren.

• Laddar…