Tog bort golvsocklarna härom dagen, en av dom satt otroligt hårt på mitten, det liksom frasade lite när jag bände tills den nästan gick sönder, tittade ner och det såg ut som att någon limmat fast listen i isolering. Jag fick skrapa och hugga loss med en kniv. "Jävla starkt lim" tänkte jag och forsatte med en annan list, sen såg jag när jag var lite längre ifrån att den limmade isoleringen såg ut som volanger, så jag kollade närmare.... Fy faaan. Det hänger en hel koloni med äckliga små säckar som ser ut att vara gjorda av spindelväv. Såg tack och lov inget tecken på liv. Vem är det som har levt i flera generationer just där?! Jag förstår att småkryp och annat oknytt är helt normalt i gamla hus, bara lite tråkigt att dom måste bo så många och precis vid matbordet :(
Delvis borttagen golvsockel visar spindelvävsliknande säckar som sitter fast på isoleringen bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trähörn med volangliknande spindelvävssäckar, misstaget för lim, vid en golvsockel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vet någon vad det är? (Håller tummarna för att det är något gulligt!!!)

Bästa svaret

humlemott?

K _Fredrik_ skrev:
humlemott?
Det var både utomordentligt snabbt men även helt korrekt när jag nu läste på om dom! Tusen tack, det var ändå mindre äckligt än jag föreställde mig.
Trevlig kväll!

• Gilla
_KirderF_
  • Laddar…
M Mbridgestream skrev:
Tog bort golvsocklarna härom dagen, en av dom satt otroligt hårt på mitten, det liksom frasade lite när jag bände tills den nästan gick sönder, tittade ner och det såg ut som att någon limmat fast listen i isolering. Jag fick skrapa och hugga loss med en kniv. "Jävla starkt lim" tänkte jag och forsatte med en annan list, sen såg jag när jag var lite längre ifrån att den limmade isoleringen såg ut som volanger, så jag kollade närmare.... Fy faaan. Det hänger en hel koloni med äckliga små säckar som ser ut att vara gjorda av spindelväv. Såg tack och lov inget tecken på liv. Vem är det som har levt i flera generationer just där?! Jag förstår att småkryp och annat oknytt är helt normalt i gamla hus, bara lite tråkigt att dom måste bo så många och precis vid matbordet :(
[bild] [bild]

vet någon vad det är? (Håller tummarna för att det är något gulligt!!!)
Det är flugor ...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.