Renoveringsnovis
· Östervåla
· 28 inlägg
Tog bort golvsocklarna härom dagen, en av dom satt otroligt hårt på mitten, det liksom frasade lite när jag bände tills den nästan gick sönder, tittade ner och det såg ut som att någon limmat fast listen i isolering. Jag fick skrapa och hugga loss med en kniv. "Jävla starkt lim" tänkte jag och forsatte med en annan list, sen såg jag när jag var lite längre ifrån att den limmade isoleringen såg ut som volanger, så jag kollade närmare.... Fy faaan. Det hänger en hel koloni med äckliga små säckar som ser ut att vara gjorda av spindelväv. Såg tack och lov inget tecken på liv. Vem är det som har levt i flera generationer just där?! Jag förstår att småkryp och annat oknytt är helt normalt i gamla hus, bara lite tråkigt att dom måste bo så många och precis vid matbordet
vet någon vad det är? (Håller tummarna för att det är något gulligt!!!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vet någon vad det är? (Håller tummarna för att det är något gulligt!!!)
Renoveringsnovis
· Östervåla
· 28 inlägg
Det är flugor ...M Mbridgestream skrev:Tog bort golvsocklarna härom dagen, en av dom satt otroligt hårt på mitten, det liksom frasade lite när jag bände tills den nästan gick sönder, tittade ner och det såg ut som att någon limmat fast listen i isolering. Jag fick skrapa och hugga loss med en kniv. "Jävla starkt lim" tänkte jag och forsatte med en annan list, sen såg jag när jag var lite längre ifrån att den limmade isoleringen såg ut som volanger, så jag kollade närmare.... Fy faaan. Det hänger en hel koloni med äckliga små säckar som ser ut att vara gjorda av spindelväv. Såg tack och lov inget tecken på liv. Vem är det som har levt i flera generationer just där?! Jag förstår att småkryp och annat oknytt är helt normalt i gamla hus, bara lite tråkigt att dom måste bo så många och precis vid matbordet
[bild] [bild]
vet någon vad det är? (Håller tummarna för att det är något gulligt!!!)
Klicka här för att svara