737 läst ·
6 svar
737 läst
6 svar
Koll på kvitton
Hur har ni koll på alla kvitton och kostnader för era hus? Dels för att kunna reklamera saker som eventuellt går sönder, dels för framtida skatteavdrag och inte minst för att det vore "intressant" att veta vad huset egentligen kostat?
Idag har jag alla kvitton och fakturor i en stor låda
Jag vill inte gå så långt som att ha ett bokföringsprogram, men någon form av digital lagring och enklare mappning av vad kvittot är, vore kanske inte så dumt. Troligen kommer man långt med att scanna in kvitton och köra Evernote eller Google Drive, men intressant att höra hur andra har löst det.
Idag har jag alla kvitton och fakturor i en stor låda
Jag vill inte gå så långt som att ha ett bokföringsprogram, men någon form av digital lagring och enklare mappning av vad kvittot är, vore kanske inte så dumt. Troligen kommer man långt med att scanna in kvitton och köra Evernote eller Google Drive, men intressant att höra hur andra har löst det.
Medlem
· Blekinge
· 12 269 inlägg
Vad ni är duktiga! Jag använder plastfickor med "badrum" eller Källare" påskrivet och i dessa stoppar jag alla biltemakvitton mm. Plastfickorna sitter i pärmar. Går snabbt men är sådär.
Nytt för mig.. reklamerade en dammsugare för nåt år sedan.. skrev ut fotot med kvittot och det va inget problem. Okej det bästa är att ha org kvar, men har faktiskt varit med om att ett fysiskt kvitto sparat i en pärm tappat all bläck.... så det va helt värdelöst
För skatteavdrag så absolut måste .org kvittot finnas.
För skatteavdrag så absolut måste .org kvittot finnas.
Redigerat:
Klicka här för att svara