3 343 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Koll på Bergvärme-installation?
Klart du ska kontrollera att du har fått djupet som du betalar för.
Det kan du göra med att kika på längdmarkeringarna på kollektorslangen när de driver ner den i borran. Eller så lodar du med päronsänke och fiskespö innan de pluggar foderröret.
Definitivt om du ska betala 164k för 200 meter...
Det kan du göra med att kika på längdmarkeringarna på kollektorslangen när de driver ner den i borran. Eller så lodar du med päronsänke och fiskespö innan de pluggar foderröret.
Definitivt om du ska betala 164k för 200 meter...
Redigerat:
Borrstänger är 3 meter , 200 meter = 66 stänger , sedan kan man höra lite på kompressorn om den får arbeta som tusan , behövs ca min 25 bar för att få upp vatten och kax , ibland är det så mycket vatten att dom inte kan borra så djupt som det ska
Det fordras stora maskiner till dom djupen , inga DinkyToys grejer
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag är inte så insatt i DTH, men för surface drilling brukar man ju försöka ha så långa stänger/rör som möjligt. Så 3000 mm låter kort, och osannolikt att alla nu skulle köra den längden, när vi tillhandahåller flera längderL Liteavvarje skrev:Borrstänger är 3 meter , 200 meter = 66 stänger , sedan kan man höra lite på kompressorn om den får arbeta som tusan , behövs ca min 25 bar för att få upp vatten och kax , ibland är det så mycket vatten att dom inte kan borra så djupt som det ska
Våra kunder ska då alltid krångla och gärna ha egna längder
Det med 3000 är normala längder , har inte sett längre i närbild , men tror det finns som du säger längre som används när det är grövre hål än 140mm , men då är riggen bra mycket större i höjd oxå , ävensom vid borrning i skåne där det är skit i backen som borrarna säger , behövs kraftigare riggar där ,richardtenggren skrev:
Klicka här för att svara