Klart du ska kontrollera att du har fått djupet som du betalar för.
Det kan du göra med att kika på längdmarkeringarna på kollektorslangen när de driver ner den i borran. Eller så lodar du med päronsänke och fiskespö innan de pluggar foderröret.

Definitivt om du ska betala 164k för 200 meter...

Redigerat:
L
Borrstänger är 3 meter , 200 meter = 66 stänger , sedan kan man höra lite på kompressorn om den får arbeta som tusan , behövs ca min 25 bar för att få upp vatten och kax , ibland är det så mycket vatten att dom inte kan borra så djupt som det ska
Det fordras stora maskiner till dom djupen , inga DinkyToys grejer

• Gilla
Rignin
  • Laddar…
richardtenggren
L Liteavvarje skrev:
Borrstänger är 3 meter , 200 meter = 66 stänger , sedan kan man höra lite på kompressorn om den får arbeta som tusan , behövs ca min 25 bar för att få upp vatten och kax , ibland är det så mycket vatten att dom inte kan borra så djupt som det ska
Det fordras stora maskiner till dom djupen , inga DinkyToys grejer
Jag är inte så insatt i DTH, men för surface drilling brukar man ju försöka ha så långa stänger/rör som möjligt. Så 3000 mm låter kort, och osannolikt att alla nu skulle köra den längden, när vi tillhandahåller flera längder ;)

Våra kunder ska då alltid krångla och gärna ha egna längder;)

R
Den vägde uppåt 10 ton på band, kom på en jättelastbil med stor kompressor, kaxen blev full så han pumpade splillvatten

L
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag är inte så insatt i DTH, men för surface drilling brukar man ju försöka ha så långa stänger/rör som möjligt. Så 3000 mm låter kort, och osannolikt att alla nu skulle köra den längden, när vi tillhandahåller flera längder ;)

Våra kunder ska då alltid krångla och gärna ha egna längder;)
Det med 3000 är normala längder , har inte sett längre i närbild , men tror det finns som du säger längre som används när det är grövre hål än 140mm , men då är riggen bra mycket större i höjd oxå , ävensom vid borrning i skåne där det är skit i backen som borrarna säger , behövs kraftigare riggar där ,

Mitt hål på 240 meter tog inte ens 8 timmar.
1 meter jord och sedan berg, alunskiffer.

L
Jarlingar Jarlingar skrev:
Mitt hål på 240 meter tog inte ens 8 timmar.
1 meter jord och sedan berg, alunskiffer.
Ja det går fort när dom börjar , ett hål per skift + flytt är ingenting för dom , det är en guldgruva i dag för borrarna ,
PS har du fått fart på båten

OT.
Nä båten står tryggt ute på gården ännu. :rolleyes:
Har inte fått in bergvärmen än heller.. Och nu sitter jag ute i älgskogen.. :D
Slut OT.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.