1 637 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Köldbrygga ifrån badrumsfläkt i yttertak
Hej
Jag funderar på hur stor köldbrygga det blir att plassera badrumsfläkten genom yttertaket?
I mitt fall är yttertaket er et snedtak med 250mm isolering direktovanför badrummet.
Ventilarionsmässigt sett är det bäst att plassera badrumsfläkten i taket. Annars måste den plasseras i väggen 1m ned och 2 meter bort.
Kommer jag tappa värme om jag monterar den i taket eller gör det inte så stor skillnad?
Mvh Sonny
Jag funderar på hur stor köldbrygga det blir att plassera badrumsfläkten genom yttertaket?
I mitt fall är yttertaket er et snedtak med 250mm isolering direktovanför badrummet.
Ventilarionsmässigt sett är det bäst att plassera badrumsfläkten i taket. Annars måste den plasseras i väggen 1m ned och 2 meter bort.
Kommer jag tappa värme om jag monterar den i taket eller gör det inte så stor skillnad?
Mvh Sonny
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Ja man får säkert en något ökad ventilation. Jag tror jag istället skal dra 100 spiro kanalen ifrån väggen som följer innertaket till toppen av taket och där sätta en vanlig badrumsfläkt över dusjen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden