14 720 läst ·
42 svar
15k läst
42 svar
Köksrenovering - bilder
Jag tror jag eventuellt kan ha kvar några gamla bilder på köket på datorn hemma, med tanke på hur litet det var förut så finns det inga bilder på "hela" köket eftersom man inte fick med allt i linsen på kameran pga så korta avståndJohancla skrev:
Återkommer...
Meeeeeeeeeer, Knecke! Behöver dina bilder som moraliskt stöd, vårt kök är också på gång, men jut nu är det mesta damm och kaos..Och det där med rörhel**ten som dyker upp och annat skoj känns igen..
Visst är det härligt med gamla trähus?
Visst är det härligt med gamla trähus?
Här kommer en ny laddning med bilder, jag får be om ursäkt men jag har varit rätt dålig på att sätta mig och ner och lägga upp nya bilder. Men det blir ju så att man lägger fullt ös på köket tills man måste äta nån kvällmacka och sedan hoppa i bingen för att orka med vanliga jobbet på morgonen.. Hur som helst, vi börjar känna köks-vibbarna nu. Ugnen har premiär-pizzats..
Bild 1:
Ja nu är köksgolvet till slut klart.
Bild 2:
En annan vinkel
Bild 3:
Fan vad kul det är att bo i det här. En dubbel mollbergare i pik för att hämta en kopp kaffe liksom
Bild 4:
Skitigt men snyggt...
Bild 1:
Ja nu är köksgolvet till slut klart.
Bild 2:
En annan vinkel
Bild 3:
Fan vad kul det är att bo i det här. En dubbel mollbergare i pik för att hämta en kopp kaffe liksom
Bild 4:
Skitigt men snyggt...
Bild 1:
Grabben testar av 80cm lådhurtsen
Bild 2:
Här är enda väggen där vi kommer ha överskåp
Bild 3:
Här har vi fått upp överskåpen för kyl&frys men vi kommer göra en liten förändring där, mer bilder om det senare
Bild 4:
Så där ja...
Grabben testar av 80cm lådhurtsen
Bild 2:
Här är enda väggen där vi kommer ha överskåp
Bild 3:
Här har vi fått upp överskåpen för kyl&frys men vi kommer göra en liten förändring där, mer bilder om det senare
Bild 4:
Så där ja...
Bild 1:
Ja så här blir "entrén" till köket
Bild 2:
Jisses vad vi är glada att vi valde ekluckor, så snyggt
Bild 3:
Nu är alla stommar uppe och frontsättningen fortskrider...
Bild 4:
Ugn&mikro på plats
Ja så här blir "entrén" till köket
Bild 2:
Jisses vad vi är glada att vi valde ekluckor, så snyggt
Bild 3:
Nu är alla stommar uppe och frontsättningen fortskrider...
Bild 4:
Ugn&mikro på plats
Bild 1:
Karusellhörnet.
Bild 2:
Murstocken gör sig snyggast utan puts helt klart
Bild 3:
Här har ena sidan på murstocken fått sig en behandling av Puts & Murgrund för att binda fogarna och dammet lite, sen blir det ett lager med matt lack
Bild 4:
Mer fronter på plats!
Karusellhörnet.
Bild 2:
Murstocken gör sig snyggast utan puts helt klart
Bild 3:
Här har ena sidan på murstocken fått sig en behandling av Puts & Murgrund för att binda fogarna och dammet lite, sen blir det ett lager med matt lack
Bild 4:
Mer fronter på plats!
Blir rätt bra de där... valde ekluckorna i förra lyan blev riktigt snyggt.
Nu kör vi med vita Solär och väntar nu på bänkskivorna och ho så att man kan börja skönja härligheten, jag vet att jag har lovat bilder - de kommer... De sista grejjorna skall komma den 18:e så jag får väl försöka pula lite med detaljer tillsvidare. Hittade på en bra lösning till våra överskåp till kyl å frys, kapade ett 57 skåp. Det var inte så svårt fast luckorna är vitlackade, tejpar man innan man sågar går det bra utan att fläka upp kanten. Fällde sedan in ventilations gallret i luckan i överkant och sänkte det översta "hyllplanet" (locket) några centimeter för luftkanalen.
/H
/H
Nu kör vi med vita Solär och väntar nu på bänkskivorna och ho så att man kan börja skönja härligheten, jag vet att jag har lovat bilder - de kommer... De sista grejjorna skall komma den 18:e så jag får väl försöka pula lite med detaljer tillsvidare. Hittade på en bra lösning till våra överskåp till kyl å frys, kapade ett 57 skåp. Det var inte så svårt fast luckorna är vitlackade, tejpar man innan man sågar går det bra utan att fläka upp kanten. Fällde sedan in ventilations gallret i luckan i överkant och sänkte det översta "hyllplanet" (locket) några centimeter för luftkanalen.
/H
/H
Kul att kolla men man blir samtidigt orolig. Jag å min blivande fru har köpt hus å ska flytta in 1 juli. Där har vi å göra och planerna är å göra nytt badrum, slå ut lite väggar, få större kök samt vända på köket helt.. Och jag som knappt kan slå in en spik
Bara att lära sig antar jag hehe och ta hjälp av Svärfar och andra.
Men som sagt Kul att titta på bilder och se hur det görs och att se resultatet av all slit också
Men som sagt Kul att titta på bilder och se hur det görs och att se resultatet av all slit också
Haha jo jag förstår som du kanske blir lite orolig, man kan väl säga att det här projektet blev lite större än vi tänkte från början men det är värt slitet men samtidigt kan vi nog kanske inte rekommendera småbarnsfamiljer att göra det. Det var inte roligt för sambon som fick vara "ensamstående" när jag jobbade heltid med mitt vanliga jobb och sedan kom hem och jobbade heltid hemma. Men det är klart, så här i efterhand så är det ju ändå skönt att ha det gjort.Thomson78 skrev:Kul att kolla men man blir samtidigt orolig. Jag å min blivande fru har köpt hus å ska flytta in 1 juli. Där har vi å göra och planerna är å göra nytt badrum, slå ut lite väggar, få större kök samt vända på köket helt.. Och jag som knappt kan slå in en spikBara att lära sig antar jag hehe och ta hjälp av Svärfar och andra.
Men som sagt Kul att titta på bilder och se hur det görs och att se resultatet av all slit också![]()
bilder kommer inom kort på en rätt stor uppdatering
Klicka här för att svara

















