Vi funderar på att renovera ett kök i en liten stuga. Vi har tittat på IKEA men är inte helt sålda, finns det några andra alternativ i ungefär samma prisklass eller blir det genast väldigt mycket dyrare med andra alternativ?
 
F Frokenfalk skrev:
Vi funderar på att renovera ett kök i en liten stuga. Vi har tittat på IKEA men är inte helt sålda, finns det några andra alternativ i ungefär samma prisklass eller blir det genast väldigt mycket dyrare med andra alternativ?
Epoq / Elgiganten har fina priser just nu under Black Friday hysterin. Men nej, annars så är Ikea bäst per krona med brasklapp beroende på om du gillar designen eller inte.
 
Kvik, en aning dyrare, men mer för pengarna enligt min mening...
 
BirgitS
F Frokenfalk skrev:
Vi funderar på att renovera ett kök i en liten stuga. Vi har tittat på IKEA men är inte helt sålda, finns det några andra alternativ i ungefär samma prisklass eller blir det genast väldigt mycket dyrare med andra alternativ?
Har det hänt något i köket sen i höstas @Frokenfalk ?
Vi är nyfikna på vad det blev för kök och varför just det.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har det hänt något i köket sen i höstas @Frokenfalk ?
Vi är nyfikna på vad det blev för kök och varför just det.
Det blev ett nytt kök och det blev Ikea, men vi köpte eget golv, bänkskiva och diskho. Vi tittade och var på flera köksplaneringar både på kvick och Elgiganten. Kvik kändes väldigt oflexibla, när vi inte gillade något så var säljaren nästan personligt förolämpad. Elgiganten var så bra, hade en toppen säljare. Det föll på att vi har ett lite lägre kök i stugan och då hade vi bara fått plats med deras kontinentalkök, och således förlorat en del ytor som vi hade innan, Ikeas kök fick vi precis in med vår höjd. De andra två hade dessutom så att en fick väldigt fördelaktigt pris om en köpte ett komplett kök, men vi ville ha en diskho med stålbänk runt och ingen av de leverantörerna hade en sådan som funkade med våra mått, vi gillade inte heller inte några av blandarna som företagen hade jag och insåg att bänkskivorna i trä var väldigt mycket billigare om vi köpte dem själva. Sammantaget upplever vi att vi fick vi väldigt mycket kök för pengarna, framför allt var det värt att köpa egen diskbänk i solit trä, vi fick jobba lite med inoljning men sparade oss typ 40k jämfört med bänken vi tittade på hos Kvik. Vi är över lag väldigt nöjda med hur det blev 😊
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.