Snailman
ska ha täcksidor på gavlarna sedan och de ska mötas på mitten, så det bör ju fixas till på nåt sätt.

Tänkte höra om det finns nåt vedertaget sätt att fixa till det?

Är ikea och det är en rad 60 djupa och en rad 37 djupa skåp och det blir två meters längt hopskruvat.

Du kanske har dragit ihop de olika hårt!?

Kolla så verkligen du dragit i skruvarna ordentligt, några små missar gör att det kan dra iväg,
Men annars får du centrera skåpen så de blir någon millimeter på var sida o lägga en distans så de bygger lagom o stör du dig på den lilla glipan dra lite fog där,

Snailman
Det är tre skåp åt ena hållet och fyra åt andra, men ska kolla nertill, där bottnarna styr också, nu kollade jag bara upptill där en plåtskena styr bredden.

Skåpen var inte riktigt lodräta heller, så när det stämde upptill så gjorde det inte det nertill.

Lägg nånting 1-2 mm tjockt mellan stomme och täcksida om det behövs, justera in lådfronter/luckor så det blir jämna spalter mellan alla.

Snailman
Det var ungefär samma mått åt båda hållen nertill, så la emellan upptill

Snailman skrev:
...
Skåpen var inte riktigt lodräta heller, så när det stämde upptill så gjorde det inte det nertill.
På vilken ledd lutade det?

Som jag förstår beror det på hur man spikat baksidan, dvs användarens/skåpmontörens ansvar.

Snailman
KnockOnWood skrev:
På vilken ledd lutade det?

Som jag förstår beror det på hur man spikat baksidan, dvs användarens/skåpmontörens ansvar.

det lutade mest där ett skåp mötte två skåp, så tror att det mest berodde på plåtskenorna upptill som bestämmer bredden upptill, att de inte stämde. Det lutade nämligen inte i andra änden av raden. och jag drog dit tving i alla fyra hörn när jag skruvade ihop skåpen med varandra (satte en på utsidan nertill på kanten som sticker ut tio mm bakåt)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.