5 601 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Köksleverans försenad. Prisreduktion?
Är det vanligt att man får vänta tre-fyra veckor på leverans efter utsatt leveransdatum? jag beställde tt kök den 3 april. I dag är det den 20 juni och det har ännu inte kommit. Det skulle ha kommit i mitten av maj, sen den 5 juni, och än har vi inte fått det. Kan man begära prisreduktion ? Har någon erfarenhet av detta?
Ja, det tycker jag att du ska begära.
Om leverantören har något intresse i att skaffa sig nöjda kunder och ett gott rykte borde de gå att resonera med.
Har inte erfarenhet av försenat kök men i två fall av möbler som inte dykt upp på utlovad tid:
Köksbord, 2-3 veckor försenat - 20% rabatt och fri hemleverans
Soffa, 6 månader(!) försenat - 50% rabatt och lånesoffa under tiden.
Lycka till.
Om leverantören har något intresse i att skaffa sig nöjda kunder och ett gott rykte borde de gå att resonera med.
Har inte erfarenhet av försenat kök men i två fall av möbler som inte dykt upp på utlovad tid:
Köksbord, 2-3 veckor försenat - 20% rabatt och fri hemleverans
Soffa, 6 månader(!) försenat - 50% rabatt och lånesoffa under tiden.
Lycka till.
Sen leverans kan alla drabbas av, men när det skjuts upp ideligen blir man ju rätt irriterad som kund, och det är inte helt skoj att stå utan kök i veckor och månader.
Lite grann beroende på vad köket kostade så är väl inte en tusenlapp per försenad vecka något orimligt. Jag tycker du skall ta en diskussion med leverantören utifrån utgångspunkten: "Vi har lidit av detta mycket nu, och det är dags att ni dels kompenserar oss, dels ser till att det där köket kommer hit nu."
Lite grann beroende på vad köket kostade så är väl inte en tusenlapp per försenad vecka något orimligt. Jag tycker du skall ta en diskussion med leverantören utifrån utgångspunkten: "Vi har lidit av detta mycket nu, och det är dags att ni dels kompenserar oss, dels ser till att det där köket kommer hit nu."
En sen leverens som ger negativ påverkan för kunden ska självklart kompenseras. Om förseningen inte spelar någon roll är det svårare att argumentera varför man vill ha ersättning och då också lättare att rycka på axlarna åt det hela.
Klicka här för att svara