Ska ha in klinker i köket med vattenburen värme. ett gammalt tegelhus från 40talet. köket på bottenvåning med källare under. grova träbjälkar i golvet från yttervägg mot mittvägg som tydligen ligger på I-balk (vad jag kan se i källaren). nu ligger det en spontat trägolv med nåt sketet laminat uppepå. vilka mått behövs för att man ska kunna få lite råd hur man ska göra med själva golvdelen (lade en liknande tråd i kök men förstod att detta var rätt forum)?

Så... har dragit el hela helgen så jag har inte hunnit mäta.

Rummet är 3100x3400mm. CC på golvbjälkar ca 660mm (två ligger blottade så jag får ju förutsätta att det är ungefär samma på alla). Golvbjälkarna ca 110mm höga/tjocka. Under dessa ligger en betongplatta/källartak på nån cm. Golvet får bygga max 45mm från bjälkarna innan dörrarna tar i. Nåt råd hur göra med tanke på klinker/golvvärme?

jag kørde gles (21x70) med ca 1 cm mellanrum och sen ner med plåtar och slang i mellanrummet. Sen kør du golvgips på det (ska limmas tror jag samt skruvas) och till sist kakel. Borde funka finfint och bygger ju ca 35 MM

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.