Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Jag har lite funderingar nbu när vi byggt ut och så småningom skall köpa ett riktigt köksbord, att se om jag kan hitta ett sådant runt, eller 6-8 kantigt bord som jag kan modifiera med en "under skiva" som jag sen klär med filt så att man kan ta av bordskivan och under där ha ett pussel, eller använda för brädspel osv
Typ såhär
Men det vill ju till att underedet "samarbetar", och många av de runda borden verkar ha ett centralt ben, jag skulle ju helst vilja ha benen i hörnen, eller ett underrede med utrymme under skivan iaf
Är det någon som har några tips på något prisvärd sådant bord typ det nedan , men gärna lite billigare så man vågar sätta sågen i det ? Eller om någon har en begagnat att sälja i mälardalen så är det ju ännu bättre
https://nimara.se/products/liam-rundt-spisebord-i-roget-eg-med-udtraek-120-160-200-cm-1
Typ såhär
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men det vill ju till att underedet "samarbetar", och många av de runda borden verkar ha ett centralt ben, jag skulle ju helst vilja ha benen i hörnen, eller ett underrede med utrymme under skivan iaf
Är det någon som har några tips på något prisvärd sådant bord typ det nedan , men gärna lite billigare så man vågar sätta sågen i det ? Eller om någon har en begagnat att sälja i mälardalen så är det ju ännu bättre
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://nimara.se/products/liam-rundt-spisebord-i-roget-eg-med-udtraek-120-160-200-cm-1
Jag har en reflektion att göra som inte är något brilliant förslag på lämpliga bord.
Vi har ett köksbord med en låda och det gör att bordet blir tjockt i sargen. För en person som jag som inte har så väldigt lång överkropp gör det att det är obekvämt att sitta vid bordet. För en av mina söner som har väldigt långa ben är det också obekvämt eftersom utrymmet under bordet blir lägre.
Det kan vara värt att fundera på hur tjockt bordet blir med extraskivan.
Som du förstår använder vi inte längre det här bordet som köksbord.
(För pussel använder vi en pusselmatta.)
Vi har ett köksbord med en låda och det gör att bordet blir tjockt i sargen. För en person som jag som inte har så väldigt lång överkropp gör det att det är obekvämt att sitta vid bordet. För en av mina söner som har väldigt långa ben är det också obekvämt eftersom utrymmet under bordet blir lägre.
Det kan vara värt att fundera på hur tjockt bordet blir med extraskivan.
Som du förstår använder vi inte längre det här bordet som köksbord.
(För pussel använder vi en pusselmatta.)
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Bra inlägg -defintiivt något att tänka på. Ett alternativ till att ha för lågt ned till golvet är kanske att höja skivan lite. Bordet kanske känns "lite högt" för vissa, men är nog bättre än att fastna med benenJiji skrev:
Jag har en reflektion att göra som inte är något brilliant förslag på lämpliga bord.
Vi har ett köksbord med en låda och det gör att bordet blir tjockt i sargen. För en person som jag som inte har så väldigt lång överkropp gör det att det är obekvämt att sitta vid bordet. För en av mina söner som har väldigt långa ben är det också obekvämt eftersom utrymmet under bordet blir lägre.
Det kan vara värt att fundera på hur tjockt bordet blir med extraskivan.
Som du förstår använder vi inte längre det här bordet som köksbord.
(För pussel använder vi en pusselmatta.)
Klicka här för att svara