7 754 läst ·
25 svar
8k läst
25 svar
Köksblandare läcker lite, köpa ny? Vilken passar?
Är det där inte en sån där kökskran man får tvinga både kall- och varmvatten med rimligt flöde ur med våld? Den kämpar emot när man försöker få vatten ur den. Jag tror det ses som en feature för produkten men i min värld är det bara ett irritationsmoment.Krilleman skrev:
Vanlig blandare i allmännyttans bostäder.Claes Sörmland skrev:
Jag har tre här hemma.
Våld?
Nej, inte på denna.
Men den går ju att köpa utan eller ta bort funktionen genom att lyfta på handtaget.
Mycket vanligare med denna funktionen på Gustavsberg.
FMM har den varianten i sortiment och jag finner den också irriterande.Claes Sörmland skrev:
Men den går ju att köpa utan eller ta bort funktionen genom att lyfta på handtaget.
Mycket vanligare med denna funktionen på Gustavsberg.
Klart det går!A Aprikos skrev:
Hur ser installationen ut undertill, vilka kopplingar sitter där?
Som redan nämnts kan även hålet i diskbänken eventuellt vara för litet.
Installationsanvisning:
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_9_8317889.pdf
Det du pratar om är en inställnings grej.Claes Sörmland skrev:
Skruva av locket och skruva in fjädrarna i ändläge så är den som en vanlig blandare.
Efter många år med hårt vatten kan de rörliga ytorna innanför pipen (när den vrids fram och åter) bli så nötta att inte nya packningar där hjälper. Men det är då bara kvarvarande vatten i pipen, som rinner ut, inget fortlöpande läckage. Jag bytte tillbaka till vanlig tvågreppsblandare i sommarstugan, inga keramiska tätningar och insatser att demontera inför kallställning på vintern!Krilleman skrev:
Klicka här för att svara