Jag har en köksblandare Gustavsberg Element som läcker vatten längst ner på pipen. Det spelar ingen roll om man tar varmt eller kallt vatten. Det kommer upp lite vatten ändå. Jag blir inte klok på vad det är för reservdel man måste köpa?
Det är alltså inte vredet som läcker utan vid fästet där pipen sitter fast.

• Köksblandare Gustavsberg Element som läcker vid fästet där pipen sitter fast, fotograferad närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksblandare Gustavsberg Element med läcka vid fästet under pipen, synlig insida av blandaren.
    Skapa konto
  • Närbild på en köksblandare Gustavsberg Element som läcker vid fästet av pipen, vatten rinner ner i diskhon.
    Skapa konto
  • Gustavsberg Element köksblandare med läckage vid pipens fäste; synliga vattenringar och kalkavlagringar.
    Skapa konto
MultiMan
O-ringen är antagligen otät. Kan räcka att byta med passande. Har du sortiment hemma är det inom de storlekar som brukar finnas i sådana lådor.

Annars är det bara att söka på din blandare. Kända stora märken brukar tillhandahålla reservdelar. Lokala VVS-butiken hjälper annars.

Detta kit är rätt bra, även om mitt inte är köpt på Amazon, så eventuell kvalitet kan variera: https://amzn.eu/d/bt8OYm9

• Gilla
Rooney
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
O-ringen är antagligen otät. Kan räcka att byta med passande. Har du sortiment hemma är det inom de storlekar som brukar finnas i sådana lådor.

Annars är det bara att söka på din blandare. Kända stora märken brukar tillhandahålla reservdelar. Lokala VVS-butiken hjälper annars.

Detta kit är rätt bra, även om mitt inte är köpt på Amazon, så eventuell kvalitet kan variera: [länk]
Det kanske funkar att köpa dessa?:

https://www.bauhaus.se/o-ringssats-...mU9Sep_Y24mGrKWUxWUfUOENopVL_en8aAnCoEALw_wcB

Frågan är varför det är två svarta O-ringar? Jag ser bara en svart på pipen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.