13 129 läst ·
22 svar
13k läst
22 svar
Köksbänk i mosaik/kakel , bu el bä?
Tack för varningenjonne72 skrev:Fogarna var svåra att hålla rena och så fort det blev lite vatten på ytan så började det flyta vidare längs fogarna. Antingen ut mot kanten eller längs skivan (till något som man inte ville skulle bli blött). Att försöka torka av smulor eller liknande från en skiva med fogar varannan decimeter är inte heller så roligt.
Vi upplevde det som grymt opraktiskt, och rekommenderar det knappast.
.
gaia
Tanken med tråden kanske var om folks praktiska erfarenheter med kakelbänk elle ej, inte om det är snyggt eller fult.
Skall man lägga en köttbit mm. på bänken som tror jag alla anndvänder ett skärbräda. Även en nytvättad diskbänk i plåt har basiller i porerna i plåten. OCh hur många tvättar sin diskbänk med en ny fräch disktrasa? haha! Tror man får i sig lika mycket skit oavsett man har kakel eller plåt på bänken.
gRANITPLATTOr med liten fog tror jag är toppen, om man gillar looken. Dock så kostar det att köpa granit.
Skall man lägga en köttbit mm. på bänken som tror jag alla anndvänder ett skärbräda. Även en nytvättad diskbänk i plåt har basiller i porerna i plåten. OCh hur många tvättar sin diskbänk med en ny fräch disktrasa? haha! Tror man får i sig lika mycket skit oavsett man har kakel eller plåt på bänken.
gRANITPLATTOr med liten fog tror jag är toppen, om man gillar looken. Dock så kostar det att köpa granit.
Bon appétitnattugglan11 skrev:Tanken med tråden kanske var om folks praktiska erfarenheter med kakelbänk elle ej, inte om det är snyggt eller fult.
Jag har haft en bänkskiva med små kakelbitar. Den var mkt snygg men den användes aldrig till att laga mat på, mer som en avlastningsbänk. Skulle inte vilja ha haft den som matberedningsbänk, av alla de anledningar som redan är uppräknade i tråden.
Klicka här för att svara