N
Hej.
Ändrade min trappa mellan entréplan o bottenplan. Blev mycket bättre planlösning o bättre att gå i, men hade glömt varför jag hade den åt andra hållet innan....
Det var för att kunna sätta avlopprören på väggen synliga i tvättstugan under.
Nu är trappan i vägen : /

Är det OK att dra avloppet "inne i syllen" ? Tänkte 75mm vinklat med 2x45. behöver i såfall borra hål fö rören i bjälklagsreglarna , men kan troligtvis göra hålen utanför deras fästpunkt i syllen, direkt under väggen.
Kommer antagligen behöva lägga lite elkabel på samma ställe.
Gör man så ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.