Jag är till att bygga mitt hus och är inne på planering av köket, Visa bilaga hus.pdf. Leverantören har ritat ett förslag på ett långt L kök men med tanke på det långa avståndet till kylskåpet finner jag inte detta så vidare engagerande.

Att ställa kylskåpet på andra sidan hade skapat en bra kökstriangel men då kommer skåpet att stå alledeles bakom kaminen och bli uppvärmt vilket inte är så smart.

Det är dessutom en väldigt fin utsikt genom fönstren i vardagsrummet så det kanske är intressant att vara vänd ditåt. Tanken har slagit mig att använda mig av en köksö.

Några förslag hur man uttnytjar denna öppna planlösning på bästa sättet?

Ställ spisen bakom den öppna spisen och diskbänken under fönstret. Då hamnar diskmaskinen mellan kyl och diskbänk men nånstans får man kompromissa. Du kan göra en köksö med arbetsyta och bardisk på andra sidan, ångrar du dig så tar du bara bort den och ställer ett bord där istället. Det blir jättebra, en familjemedlem som älskar att laga mat hade det så och hon var jättenöjd. d^_^b

Själva har vi spisen på en utstickande halvö får man väl kalla det men jag önskar att vi hade haft arbetsyta där istället just för att man då kan ändra lite.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.