Jag är till att bygga mitt hus och är inne på planering av köket,
Visa bilaga hus.pdf. Leverantören har ritat ett förslag på ett långt L kök men med tanke på det långa avståndet till kylskåpet finner jag inte detta så vidare engagerande.
Att ställa kylskåpet på andra sidan hade skapat en bra kökstriangel men då kommer skåpet att stå alledeles bakom kaminen och bli uppvärmt vilket inte är så smart.
Det är dessutom en väldigt fin utsikt genom fönstren i vardagsrummet så det kanske är intressant att vara vänd ditåt. Tanken har slagit mig att använda mig av en köksö.
Några förslag hur man uttnytjar denna öppna planlösning på bästa sättet?