Jag vet inte hur jag ska göra med denna öppna planlösning med kök och vardagsrum. Jag har försökt att få ett gedigert kök, http://imageshack.us/photo/my-images/41/kkmk1.png/ Men jag tycker inte det ser bra ut. Jag finner kortsidan för kort och långsidan för lång för att kunna användas på ett effektiv sätt.

Jag har funderat på att vända köket till den andra kortsidan och göra ett u-kök. Men jag är rädd för att det kanske kan kännas trångt, både när man är i köket och när man är i vardagsrummet. Jag vill kunna behålla den öppna känslan av planlösningen. Hur mycket plats behöver man för ett u-kök?

Kanske kommer det också kännas som om köket är i vardagsrummet. Samt att om man har ett u-kök så kan man inte ha ett köksbord. Jag personligen känner inte speciellt något större behov av ett köksbord då jag så gott som aldrig använder ett köksbord till annat än avställningsyta. Mina föräldrar tycker dock jag är helt galen om jag bortprioriterar ett köksbord. Det måste man ha enligt dom för besök och andra trevligheter.

Vore jag dig skulle jag ta kontakt med en arkitekt el likvärdigt.
Har du ritat huset själv ? vad är hushållning? finns det övervåning på huset ?
Tycker det finns lite andra saker också du bör tänka på.

Jag har inte ritat huset själv, det är en enplans villa och leverantörens förslag på kökets placering så som de har i sina ritningar är likt en sådan layout som jag har skapat.

Jag är ensamlevande för tillfället men det blir förhoppningsvis att fixa lite sällskap och familj i framtiden så det måste ju funka oavsett hur hushållningen ser ut. Jag gillar att laga mat och jobbar mycket med färskvaror. När jag jobbar så stänker det dock en hel del och jag brukar ha magen full med vatten efter att jag tillagat maten.

Redigerat:
okeyd^_^b

Om jag bara får frångå ämnet lite så tycker jag att bad/Wc är på tok för liten (tänk på handikappkrav osv ) samt att man förstör tvättstugan med en så stor dörr där , skulle personligen placera den dörren i v- rummet.
Du ska ha plats för vv beredare fläkt aggregat osv någonstans.
Jag skulle försöka att placera tvätt bad och bastu i närheten av varandra.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.